Dr Roberts, istaknuti stručnjak u oblasti digitalne etike i bezbednosti, pojasniće složena
pitanja povezana sa sajber-uznemiravanjem i dipfejkovima (Deepfakes), pružajući pri tom
dragocena zapažanja i rešenja koja mogu da doprinesu bezbednijem digitalnom okruženju.
Teme:
Nešto više od godinu dana nakon što je ChatGPT izazvao potres u IT industriji, ova sesija će istražiti uticaj nove generacije veštačke inteligecije na oblast kreativnog izražavanja. Razmotrićemo domete i uticaj modela i alata za generisanje i obradu teksta, slika, videa i muzike, analizirati kako su promenili svakodnevni rad i tržište, koje prilike su otvorili, koje rizike doneli, kako se prilagođavamo promenama i kuda nas vodi ova velika promena.
Ponovo se TO dogodilo.
Dobili smo novi ključni alat koji će otkloniti naše nemogućnosti i dopuniti naše sposobnosti.
Dobili smo način da nešto što se radilo dugo sada radimo kraće.
Ili da nešto što je radilo više njih sada radi manje.
Ili da nešto što je radio čovek sada radi mašina.
O mogućim posledicama možemo da maštamo ili da se šalimo. Ili oboje, a u nedostatku kristalne kugle koja jasno gleda u nepredvidivu budućnost. Naći ćemo se negde na granici optimizma i optimizma sa iskustvom, u trajanju od pola sata i možda neki minut duže. Neće biti dosadno, ni na izlaganju o svemu tome, a svakako ne u decenijama koje dolaze.
Jedna od tradicija Dana internet domena Srbije jesu istraživanja čiji se rezultati premijerno publikuju tokom konferencije.
Ni DIDS 2024 neće biti izuzetak. Istraživanje “Prevencija bezbednosnih rizika za mala i srednja preduzeća” predstavlja koristan resurs ne samo za učesnike događaja, već i za celokupnu domaću internet zajednicu.
Istraživanje predstavlja konkretan doprinos osvetljavanju činjenica u vezi sa ovom aktuelnom, veoma kompleksnom temom.
Pitanja kojima se bavi istraživanje su:
Društveni inženjering, u kontekstu informatičke sigurnosti, jedan je od najfascinantnijih načina na koje se tehnologija i psihologija mogu zloupotrebiti. Tehnologija izvršava napad, ali psihologija je ta koja obezbeđuje mehanizme strategije i taktike napada. A strategija se uvek zasniva na pogađanju pravih meta u psihi pojedinca koji se napada. Na ovom predavanju saznaćete kako izgleda taktika napada iz psihološke perspektive, koje se to mete u psihi osobe napadaju i zašto su toliko efektne, ali i kako pripremiti odbranu od zamki u koje nas sopstveni mozak može uvesti skoro da i ne primetimo.
Portal na adresi domen.rs je za kratko vreme postao kredibilan i prepoznat izvor konkretnih, korisnih informacija koji je na usluzi preduzećima i organizacijama koje posluju u Srbiji – bilo lokalno, bilo međunarodno, i koje nisu imale nikavu dilemu u pogledu izbora .rs domena za svoj sajt.
Na njemu svakog meseca objavljujemo po intervju sa ljudima koji su nosioci lokalnih biznisa kod nas i koji ističu argumente u prilog poslovanju na .rs domenu, uz doticanje konkretnih poslovnih tema, što je od posebne koristi pre svega za sve one koji su na početku svog preduzetničkog puta.
Fondacija Registar nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) pokrenula je 2020. projekat “Lokalac na internetu” koji se od tada neprestano razvija i širi.
U pitanju je humanitarna aktivnost prodaje brendiranih proizvoda gde prihodi od prodaje bivaju usmereni ka Regionalnom centru za mlade talente “Nikola Tesla” kao pomoć za realizaciju programskih aktivnosti, edukaciju talentovane dece i mladih naučnika, izradu naučno-istraživačkih radova i pripreme za takmičenja.
Rezultati su već vidljivi – za 22 polaznika Centra su od doniranih sredstava kupljene kotizacije za učešće na internacionalnom takmičenju STEMCO u pet naučnih disciplina. Na takmičenju su osvojene 24 medalje – 12 zlatnih i 12 srebrnih, a kupljene su i kotizacije za 3 polaznika za ISRIF (International Student Research and Innovation Fair) gde su osvojene 3 medalje, jedna zlatna i dve srebrne.
I dok se prva Lokalac majica pojavila još 2020. godine, do danas su se nizali brojni modeli, a Lokalac je postao brend koji svi žele da imaju.
Od samog početka, za dizajn i izradu bio je zaslužan brend Dechko Tzar koji je sa Fondacijom RNIDS partner na ovom projektu.
Lokalac ima svoj sajt, a asortiman je pored majica proširen i novim artiklima gde se svakom kupovinom postiže dobrotvorni cilj.
Na DIDS 2024 konferenciji biće prikazana nova kolekcija proizvoda i prezentovani planovi za naredni period, u šta spada i proširenje podrške projekta na Matematičku gimnaziju u Beogradu.
Da Lokalac na internetu nije ograničen ničim osim idejama i dobrom voljom govori i gest ljudi iz Dogme sa kojima smo napravili pivo “Lokalac na internetu”, gde od svake prodate limenke 20 dinara ide za sadnju drveća koju organizuje organizacija Discover Serbia.
Pitanje jezika uvek nosi sa sobom političke, kulturne i identitetske dimenzije. Pismo, kao izraz jezika, odražava političko i kulturno nasleđe jednog naroda. Panel će istražiti koliko ćirilično pismo oblikuje naš identitet. Da li je ćirilica neodvojiva od našeg identiteta i da li doprinosi našoj autentičnosti? Kako se ćirilica percipira u Srbiji a kako je vide druge nacije? Kako utiče na imidž Srbije? Da li ima mesta za ćirilicu u savremenom digitalnom dobu? Kolika je estetska vrednost ćirilice? Ovo su neka od pitanja koja će biti tema panela, i na koje ćemo pokušati da pružimo odgovore.
Da li je ćirilici mesto na internetu? Praksa nam kaže: Jeste!
A da li je korišćenje ćirilice (o čemu razmišljate) bez sopstvenih problema? – Nije!
Koji su to problemi pri upotrebi srpske ćirilice, a koje (kakve i kolike) njene prednosti, saznaćemo tokom keynote predavanja Dušana Stojičevića, zamenika predsednika Upravnog odbora RNIDS-a.
Tokom predavanja, saznaćemo odgovore na pitanja sa kojima se susrećemo u bilo kom svojstvu korisnika interneta:
Zašto nam niko ne piše mailove na ćirilici?
Kako da upotrebimo .срб domen?
Kako Fejsbuk tretira ćiriline linkove?
Zašto dobijamo kilometarsku “kobasicu“ od linka kada kopi-pejstujemo ćiriličnu web adresu?
Koliko nas zapravo košta da koristimo ćirilicu?
G. Stojičević biće nam na raspolaganju i za sva druga pitanja u vezi sa ćirilicom na internetu koja (bez ikakve ironije) jednostavno niste imali koga da pitate.