10:30 - 11:30 - ДИДС 2024

Панел: Почетак велике промене

Нешто више од годину дана након што је ChatGPT изазвао потрес у IT индустрији, ова сесија ће истражити утицај нове генерације вештачке интелигеције на област креативног изражавања. Размотрићемо домете и утицај модела и алата за генерисање и обраду текста, слика, видеа и музике, анализирати како су променили свакодневни рад и тржиште, које прилике су отворили, које ризике донели, како се прилагођавамо променама и куда нас води ова велика промена.

Слободан Марковић

Слободан Марковић ради као саветник за дигиталне технологије у Програму Уједињених нација за развој (УНДП) у Србији. Већ дуже од 20 година активно учествује у заступању и формулисању ИКТ политика у Србији. Пре УНДП, радио је у Регистру националног интернет домена Србије (РНИДС) као саветник за ИКТ политику и односе са интернет заједницом. Између 2014. и 2017. био је члан Multistakeholder Advisory Group (МАG), која саветује Генералног секретара УН у вези са светским Форумом о управљању интернетом (IGF). У периоду од 2008. до 2012. био је специјални саветник министарке у Министарству телекомуникација и информационог друштва, где је учествовао у доношењу низа прописа из области телекомуникација, е-управе и е-пословања. Године 2010. уручена му је награда “е-Тrgovina AWARD“ за деценијски допринос раном развоју е-пословања у Србији.

Маријана Борковић

Маријана Борковић је дипломирала економију на Факултету за пословне студије Мегатренд Универзитета. Већ 10 година гради каријеру у области дигиталног маркетинга радећи у креативним агенцијама и продукцијама. Део је РНИДС маркетинг тима од почетка 2022. године и води пројекат Domen.rs, Локалац на интернету, организацију конференција ДИДС, RSNOG и друге пројекте.

Дане Блачић

Дане Блачић, креативни технолог са импресивном каријером дугом 23 године, рођен 1984. у Београду, а тренутно са породицом живи у Нишу.
Његова стручност оставила је неизбрисив траг на садржајима које је продуцирао за неке од водећих емитериа као што су NBC, beIN Sports, TSN i CBC.
Са дубоким познавањем технологије и креативности, Дане премошћује јаз између ове две сфере и пружа најсавременија решења у реалтиме продукцији садржаја, XR, virtuelnoj продукцији и апликацијама.
У октобру 2023. Данетов пројекат за MSNBC и i NBC News донео му је Emmy Award for Technical Excellence за инзванредно известавање о изборима за 2022. у САД.

Ђорђе Кривокапић

Проф. др Ђорђе Кривокапић LL.M. је ванредни професор права информационо-комуникационих технологија на Катедри за организацију пословних система Факултета организационих наука Универзитета у Београду. Препознатљив је по свом стручном и активистичком ангажману у области дигиталних права и као су-оснивач Share Фондације. Активан је у истраживању, креирању и заговарању јавних политика у областима интерсекције права и технологије на националном, регионалном и европском нивоу. Аутор је већег броја књига, водича и чланака у областима: заштите података о личности, информационе безбедности, регулисања интернета и вештачке интелигенције.

Данијел Милошевић

Копирајтер и бренд стратег који ради претежно са технолошким компанијама и тражи срж њиховог постојања (зато му се и фирма зове Meaning )
Филолог германиста по струци, са дугогодишњим искуством у преводилачком, наставничком и лекторском послу ( и због тога се фирма зове Meaning, која случајност).
У једном тренутку се запитао „Ко пише ово што преводим?“ и тако је завршио у маркетингу.
Поред комерцијалног писања, воли шах, кафе-књижаре, филм „Interstellar“ и ћаскање о смислу било чега. Хобије мења као чарапе. Отац двоје дивне деце и океј човек.

Милош Скокић

Милош Скокић је суоснивач агенције Жишка, креативни директор и креатор садржаја. Адвертајзингом се бави од 2013. године, са фокусом на дигитални маркетинг и садржај. Постао је предузетник 2016. од када се оријентише на организацију креативног рада и адвертајзинг у генералном смислу. Говорник је на регионалним конференцијама, један је од DIMAQ тренера, и често жирира адвертајзинг фестивале. Стално истражује формате и нове креативне изразе, а Жишка подкаст, његов гејминг Јутјуб канал и ТикТок профил посвећен „штреберској“ култури су неки од последњих успешних пројеката или само забавних хобија. Тешко је проценити.