10:30 - 11:30 - DIDS 2024

Panel: Početak velike promene

Nešto više od godinu dana nakon što je ChatGPT izazvao potres u IT industriji, ova sesija će istražiti uticaj nove generacije veštačke inteligecije na oblast kreativnog izražavanja. Razmotrićemo domete i uticaj modela i alata za generisanje i obradu teksta, slika, videa i muzike, analizirati kako su promenili svakodnevni rad i tržište, koje prilike su otvorili, koje rizike doneli, kako se prilagođavamo promenama i kuda nas vodi ova velika promena.

Slobodan Marković

Slobodan Marković radi kao savetnik za digitalne tehnologije u Programu Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji. Već duže od 20 godina aktivno učestvuje u zastupanju i formulisanju IKT politika u Srbiji. Pre UNDP, radio je u Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) kao savetnik za IKT politiku i odnose sa internet zajednicom. Između 2014. i 2017. bio je član Multistakeholder Advisory Group (MAG), koja savetuje Generalnog sekretara UN u vezi sa svetskim Forumom o upravljanju internetom (IGF). U periodu od 2008. do 2012. bio je specijalni savetnik ministarke u Ministarstvu telekomunikacija i informacionog društva, gde je učestvovao u donošenju niza propisa iz oblasti telekomunikacija, e-uprave i e-poslovanja. Godine 2010. uručena mu je nagrada “e-Trgovina AWARD“ za decenijski doprinos ranom razvoju e-poslovanja u Srbiji.

Marijana Borković

Marijana Borković je diplomirala ekonomiju na Fakultetu za poslovne studije Megatrend Univerziteta. Već 10 godina gradi karijeru u oblasti digitalnog marketinga radeći u kreativnim agencijama i produkcijama. Deo je RNIDS marketing tima od početka 2022. godine i vodi projekat Domen.rs, Lokalac na internetu, organizaciju konferencija DIDS, RSNOG i druge projekte.

Dane Blačić

Dane Blačić, kreativni tehnolog sa impresivnom karijerom dugom 23 godine, rođen 1984. u Beogradu, a trenutno sa porodicom živi u Nišu.
Njegova stručnost ostavila je neizbrisiv trag na sadržajima koje je producirao za neke od vodećih emiteria kao što su NBC, beIN Sports, TSN i CBC.
Sa dubokim poznavanjem tehnologije i kreativnosti, Dane premošćuje jaz između ove dve sfere i pruža najsavremenija rešenja u realtime produkciji sadržaja, XR, virtuelnoj produkciji i aplikacijama.
U oktobru 2023. Danetov projekat za MSNBC i i NBC News doneo mu je Emmy Award for Technical Excellence za inzvanredno izvestavanje o izborima za 2022. u SAD.

Đorđe Krivokapić

Prof. dr Đorđe Krivokapić LL.M. je vanredni profesor prava informaciono-komunikacionih tehnologija na Katedri za organizaciju poslovnih sistema Fakulteta organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu. Prepoznatljiv je po svom stručnom i aktivističkom angažmanu u oblasti digitalnih prava i kao su-osnivač Share Fondacije. Aktivan je u istraživanju, kreiranju i zagovaranju javnih politika u oblastima intersekcije prava i tehnologije na nacionalnom, regionalnom i evropskom nivou. Autor je većeg broja knjiga, vodiča i članaka u oblastima: zaštite podataka o ličnosti, informacione bezbednosti, regulisanja interneta i veštačke inteligencije.

Danijel Milošević

Kopirajter i brend strateg koji radi pretežno sa tehnološkim kompanijama i traži srž njihovog postojanja (zato mu se i firma zove Meaning )
Filolog germanista po struci, sa dugogodišnjim iskustvom u prevodilačkom, nastavničkom i lektorskom poslu ( i zbog toga se firma zove Meaning, koja slučajnost).
U jednom trenutku se zapitao „Ko piše ovo što prevodim?“ i tako je završio u marketingu.
Pored komercijalnog pisanja, voli šah, kafe-knjižare, film „Interstellar“ i ćaskanje o smislu bilo čega. Hobije menja kao čarape. Otac dvoje divne dece i okej čovek.

Miloš Skokić

Miloš Skokić je suosnivač agencije Žiška, kreativni direktor i kreator sadržaja. Advertajzingom se bavi od 2013. godine, sa fokusom na digitalni marketing i sadržaj. Postao je preduzetnik 2016. od kada se orijentiše na organizaciju kreativnog rada i advertajzing u generalnom smislu. Govornik je na regionalnim konferencijama, jedan je od DIMAQ trenera, i često žirira advertajzing festivale. Stalno istražuje formate i nove kreativne izraze, a Žiška podkast, njegov gejming Jutjub kanal i TikTok profil posvećen „štreberskoj“ kulturi su neki od poslednjih uspešnih projekata ili samo zabavnih hobija. Teško je proceniti.