Драган Марковић

Председник @ ITN Group

Драган Марковић је редовни професор Машинског факултета Универзитета у Београду, шеф Kатедре за пољопривредно машинство, дописни члан Академије инжењерских наука Србије и председник ITN Group.

Проф. др Драган Марковић дипломирао је на Машинском факултету у Београду 1982. године, затим магистрирао 1987. године, а докторску дисертацију одбранио је 1991. године.
После дипломирања 1982. године запослио се у предузећу 14. октобар Kрушевац – Институт за развој Београд, где је радио на развоју грађевинске и пољопривредне механизације. Од 1984. године ради на Машинском факултету у Београду, на Kатедри за пољопривредно машинство, прво у звању асистента, од 1993. године у звању доцента, од 1998. године као ванредни професор, а од 2002. године у звању редовног професора. У инжењерско-стручном раду члан је Инжењерске коморе Србије, аутор је 14. патената од којих су 6 реализовани и серијски се данас производе.

1992. године, са супругом Вером, оснива приватну породичну компанију ITN. Настала са визијом развоја и имплементације нових технологија и техника у пољопривреди и прехрамбеној индустрији – ITN Group данас важи за регионалног лидера у:
– Инжењерингу и дистрибуцији специјализоване пољопривредне механизације у пољопривреди – ITN AgroTech,
– Инжењерингу, пројектовању, производњи и монтажи комплетних технолошких линија и опреме, индустријских расхладних система, електро опреме и софтвера за индустрију хране и пића по систему „кључ у руке“ – ITN FoodTech,
– Преради, финалном паковању и извозу замрзнутог воћа и поврћа директно у хипермаркете широм света – ITN Eko Povlen.

ITN Group запошљава младе високообразоване кадрове. Своје производе и услуге углавном извози (преко 70%) на тржиште ЕУ, УK, Русије и у многе друге земље. Сви пројекти ITN FoodTech-a се изводе по систему „кључ у руке“: Фриком, Фригло, Carnex, Агрокор, Подравка, Пик Бечеј, ПKБ-Ал Дахра, Nectar, Подрум Палић, ИМЛЕK и многи други.

Породичне компаније и наредни ниво

Традиција обновљеног приватног предузетништва у Србији је дуга тек нешто више од 30 година. То обично значи да су оне генерације које су у младости и напону снаге основале прва приватна предузећа сада у животном добу у коме је потребно донети важне одлуке које се односе на наредних неколико деценија компаније. Процес увођења друге генерације у посао, или професионализације компаније није једноставан. У свету постоје векови традиције и искустава на која је могуће позвати се. Kод нас су овакви подухвати и даље пионирски, али верујемо да су добри примери транзиције бизниса веома важни као инспирација и показатељ да прави бизнис прерасте и надрасте особе које су га створиле.