Koji je osnovni motiv srpskih preduzeća za registraciju naziva domena, kako i zašto biraju domene, koliko dugo imaju nazive domena svojih preduzeća samo su neka od pitanja na koje je odgovorilo nedavno sprovedeno istraživanje tržišta o prisustvu srpskih mikro, malih, srednjih i velikih preduzeća na internetu. Istraživanje je sprovedeno za potrebe Registra nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS), a obuhvatilo je gotovo 400 preduzeća iz cele Srbije.
Najveći procenat ispitanika, njih 69%, ima registrovan naziv .RS domena, dok se 35% odlučilo za generički .com (određeni broj preduzeća ima oba). Čak 96% ispitanika prepoznaje .RS kao domen koji je dodeljen Srbiji. Prilikom izbora domena pozicija u pretragama je najvažniji kriterijum za donošenje odluke, što automatski daje prednost nacionalnom domenu koji Gugl u lokalnim pretragama bolje rangira.
Razmena elektronske pošte sa sopstvenog naziva domena izuzetno je važna srpskim preduzećima, te njih 78% navodi elektronsku poštu kao primarni razlog za registraciju naziva domena, dok je drugi najzastupljeniji povod, postavljanje sajta i informacija o firmi, prisutan kod 72% preduzeća.
Najveće firme su veterani u domaćem domenskom prostoru, jer imaju registrovane nazive domena duže od 10 godina, dok su nazivi domena mikro preduzeća prosečno „stari“ jednu do tri godine.
Detaljna analiza istraživanja o poslovnom prisustvu i prikaz „internet navika“ srpskih preduzeća biće predstavljena na Konferenciji DIDS 2020 (Dan internet domena Srbije). Istraživanje će poslužiti kao odličan uvod u treći blok konferencije u kom će troje vlasnika preduzeća govoriti o tome kako se tradicionalni modeli poslovanja menjaju sa promenama koje donosi internet, koje usluge su moguće zahvaljujući internetu i kako su prevazišli neke probleme u razvoju svojih proizvoda i usluga. U trećem bloku konferencije koji moderira Milica Čalija, vlasnica brenda Anđeli, govoriće Žaklina Nedeljković, vlasnica mobilne ambulante Mobilna sestra, Marija Slović, vlasnica prodavnice Domaccini i Dragan Fras, vlasnik brenda Mingle.