Који је основни мотив српских предузећа за регистрацију назива домена, како и зашто бирају домене, колико дуго имају називе домена својих предузећа само су нека од питања на које је одговорило недавно спроведено истраживање тржишта о присуству српских микро, малих, средњих и великих предузећа на интернету. Истраживање је спроведено за потребе Регистра националног интернeт домена Србије (РНИДС), а обухватило је готово 400 предузећа из целе Србије.

Највећи проценат испитаника, њих 69%, има регистрован назив .RS домена, док се 35% одлучило за генерички .com (одређени број предузећа има оба). Чак 96% испитаника препознаје .RS као домен који је додељен Србији. Приликом избора домена позиција у претрагама је најважнији критеријум за доношење одлуке, што аутоматски даје предност националном домену који Гугл у локалним претрагама боље рангира.

Размена електронске поште са сопственог назива домена изузетно је важна српским предузећима, те њих 78% наводи електронску пошту као примарни разлог за регистрацију назива домена, док је други најзаступљенији повод, постављање сајта и информација о фирми, присутан код 72% предузећа.

Највеће фирме су ветерани у домаћем доменском простору, јер имају регистроване називе домена дуже од 10 година, док су називи домена микро предузећа просечно „стари“ једну до три године.

Детаљна анализа истраживања о пословном присуству и приказ „интернет навика“ српских предузећа биће представљена на Конференцији ДИДС 2020 (Дан интернeт домена Србије). Истраживање ће послужити као одличан увод у трећи блок конференције у ком ће троје власника предузећа говорити о томе како се традиционални модели пословања мењају са променама које доноси интернет, које услуге су могуће захваљујући интернету и како су превазишли неке проблеме у развоју својих производа и услуга. У трећем блоку конференције који модерира Милица Чалија, власница бренда Анђели, говориће Жаклина Недељковић, власница мобилне амбуланте Мобилна сестра, Марија Словић, власница продавнице Domaccini и Драган Фрас, власник бренда Mingle.