
Никола Јовановић
Никола Јовановић је директор агенције Plum Mark, специјализоване за спровођење истраживања тржишта у области дигитала. Већ 20 година помаже компанијама да, уз помоћ података и информација са тржишта, добију важне увиде који доприносе доношењу исправних пословних одлука.
Део Plum Marka је и Pipl платформа за спровођење online panel истраживања у Србији и још 150 земаља света, као и Pipl Hub у Сврљигу који функционише kao coworking простор у коме се одржавају предавања и радионице намењене подстицању предузетништва.
Никола је члан ЕSОМАР – светског удружења истраживача у маркетингу.
Пројекат је настао са жељом да се коришћење интернет технологија српских предузећа прикаже на што једноставнији начин, погодан за поређење. Сходно томе је дефинисан по један референтан број (индекс дигиталног развоја) на нивоу Србије, на нивоу региона у Србији, у складу са величином, старошћу и класификацијом предузећа, као и њиховој области пословања и циљном тржишту. Индекси су добијени пондерисањем резултата добијених истраживањем из октобра 2023, при чему су различити тежински фактори дефинисани у складу са значајем одређених технологија за онлајн пословање (није исти значај нпр. веб-сајта, профила на друштвеним медијима и имејл адресе на сопственом домену). Тако добијене вредности су инкорпориране у сајт на адреси индекс.срб чиме је свим заинтересованим предузећима из Србије омогућено да процене где се налазе у онлајн свету у односу на друга предузећа исте величине, исте старости, у истој области пословања итд. Онима који покажу слабије резултате у коришћењу неке од технологија биће понуђени линкови на одређене стручне текстове који им могу помоћи да буду бољи у онлајн пословању.