
Nikola Jovanović
Nikola Jovanović je direktor agencije Plum Mark, specijalizovane za sprovođenje istraživanja tržišta u oblasti digitala. Već 20 godina pomaže kompanijama da, uz pomoć podataka i informacija sa tržišta, dobiju važne uvide koji doprinose donošenju ispravnih poslovnih odluka.
Deo Plum Marka je i Pipl platforma za sprovođenje online panel istraživanja u Srbiji i još 150 zemalja sveta, kao i Pipl Hub u Svrljigu koji funkcioniše kao coworking prostor u kome se održavaju predavanja i radionice namenjene podsticanju preduzetništva.
Nikola je član ESOMAR – svetskog udruženja istraživača u marketingu.
Projekat je nastao sa željom da se korišćenje internet tehnologija srpskih preduzeća prikaže na što jednostavniji način, pogodan za poređenje. Shodno tome je definisan po jedan referentan broj (indeks digitalnog razvoja) na nivou Srbije, na nivou regiona u Srbiji, u skladu sa veličinom, starošću i klasifikacijom preduzeća, kao i njihovoj oblasti poslovanja i ciljnom tržištu. Indeksi su dobijeni ponderisanjem rezultata dobijenih istraživanjem iz oktobra 2023, pri čemu su različiti težinski faktori definisani u skladu sa značajem određenih tehnologija za onlajn poslovanje (nije isti značaj npr. veb-sajta, profila na društvenim medijima i imejl adrese na sopstvenom domenu). Tako dobijene vrednosti su inkorporirane u sajt na adresi индекс.срб čime je svim zainteresovanim preduzećima iz Srbije omogućeno da procene gde se nalaze u onlajn svetu u odnosu na druga preduzeća iste veličine, iste starosti, u istoj oblasti poslovanja itd. Onima koji pokažu slabije rezultate u korišćenju neke od tehnologija biće ponuđeni linkovi na određene stručne tekstove koji im mogu pomoći da budu bolji u onlajn poslovanju.