Једна од најпознатијих конференција посвећених интернету, коју од 2010. организује „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС), први пут ће у потпуности бити реализована онлајн. Ове године слоган ДИДС конференције настоји да у три речи сажме улогу интернета у протеклих годину дана: “Слуга. Господар. Интернет.” Пратите нас уживо 17. марта од 10 часова на dids.rs, када ћемо, уз помоћ изванредних предавача и панелиста, размотрити да ли је привреда могла имати бољег слугу од интернета током пандемије, али и запитати се да ли је интернет неповратно загосподарио практично свим аспектима нашег живота.

Годину дана након проглашења ванредног стања у Републици Србији због пандемије која је оковала и скоро зауставила свет, разговарамо о ономе што је омогућило да се ствари ипак крећу, од садржаја, који су многима били једино друштво у данима изолације до роба и услуга које су спасле многе бизнисе широм света – интернету. Он се нашао на услузи свима, и онима који су и пре пандемије веровали у њега, али и онима који су га скептично посматрали док им није постао сламка спаса.

Живимо у дигитално повезаном свету, али корона криза донела је нове дигиталне трендове. О њиховим утицајима на друштва и корпорације, гледајући са Далеког истока, говориће Кеи Шимада из компаније IBM Japan. Пандемија је дала ветар у једра регистрацији домена широм Европе и „погурала“ укотвљени брод трендова раста. О изазовима са којима су се сусретали европски регистри домена док се привреда ужурбано селила на интернет говориће Питер ван Рост, генерални менаџер CENTR-a. Како је српска привреда одговорила на кризу, како су се велика предузећа суочавала са забраном кретања својих купаца, повећаном или драстично смањеном тражњом, слушаћемо током прве панел дискусије коју модерира Владимир Радуновић из Дипло фондације. У дискусији учествују: Бранка Петронијевић, маркетинг менаџер хотела Crown Plaza Београд,  Бранимир Ђуровић, генерални директор Глово Србија и Момир Ђекић, консултант за дигиталну трансформацију.

Како интерфејс сајта може да нас наведе да доносимо одлуке које нам нису од користи? Шта је Dark UX? О његовим практичним, техничким и етичким странама говориће Пол Сноксел, креативни директор компаније Wunderman Thompson у Лондону. Како је пандемија створила нове претпоставке комуникације, утицала на размену информација, ставова, порука, шта комуникација чини нама сада и шта чинити с њом у будућности разматраће Војислав Жанетић, консултант за тржишну комуникацију.

Сајт је центар пословног присуства на интернету и као такав предузећу треба да обезбеди максималну помоћ у пословању, а како оптимизовати сајт за конверзије и на које аспекте треба посебно обратити пажњу на свакој етапи „путовања купца“ детаљно ће објаснити Димитрије Остојић, оснивач и директор агенције Default Design.

Може ли конференција о интернету заобићи тему свих тема онлајн пословања – е-комерц и његов снажан успон током пандемије? Ово је реторско питање, а на конкретна питања о расту који је забележила електронска трговина током протеклих годину дана говориће Иван Танасковић и Марко Мудринић, чланови Управног одбора Е-комерц асоцијације Србије. За њима следе два мини-панела чија је амбиција да расветле бројне практичне аспекте трговине на интернету. Милица Чалија, власница бренда Анђели колачи, и њене саговорнице Ана Нешић, Мали произвођачи, и Марија Словић, Domaccini, говориће о позицији малих произвођача на интернету у панелу који су назвале „Изговор за разговор три искусне предузетнице“. Владимир Ковач, интернет предузетник и пословни консултант, у панелу „Е-комерц 2021. у Србији: могућност и обавеза да будете другачији“, окупио је саговорнике више него компетентне да говоре о иновативном приступу трговања на интернету – Александра Илића из Књижаре Роман, Оскара Борбаш из Geek Shop-а, и Ивана Танасковића, руководиоца сектора интернет продаје Планета спорта.

Публика ДИДС-а рећи ће да је ДИДС искуство, не само конференција, али искуства су различита. Пандемија коронавируса приморала нас је да публици ДИДС-а понудимо другачије искуство – да прати конференцију на интернету као што би пратила ТВ пренос музичког или спортског догађаја. Настојаћемо да обезбедимо врхунску продукцију како бисмо верно пренели атмосферу у студију, омогућили укључења предавача из иностранства и понудили међусобну интеракцију посетилаца, као и интеракцију са предавачима путем чета. У паузама између тематских целина публика ће моћи да се укључи и у наградни квиз који припремамо. Обогатите своје искуство праћења конференција искуством са ДИДС 2021 Digital. Приступ преносу, чету и платформи за наградне игре имаће само регистровани корисници. Региструјте се бесплатно на dids.rs.