ДИДС 2014

Преко 260 посетилаца је присуствовало петом јубиларном „Дану интернет домена Србије” који је у организацији Регистра националног интернет домена Србије (РНИДС) одржан 10. марта 2014. године у Хотелу „Метропол“.

ДИДС је годишња конференција о развоју Интернета у свету и на .RS и .СРБ доменским просторима Србије, која је ове године одржана под слоганом „Доменизација, Друштвенизација, Добра локација“. Целодневни програм ДИДС-а, поред ИТ професионалаца из свих привредних области, интернет провајдера и овлашћених регистара, окупио је и остале домаће кориснике Интернета, који су имали прилику да уживо чују искуства двадесетак учесника Конференције, из земље и иностранства.

Први блок Конференције традиционално је био посвећен актуелним светским трендовима на Интернету. Под насловом „Доменизација“ следила је прича о увођењу преко 1000 нових генеричких интернет домена (gTLD) и то на више језика и писама: .web, .saйt, .移动, . شبكة, .events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… и много других. Домаћи и страни стручњаци разговарали су о томе како ће увођење нових gTLD утицати на тржиште и какве ће то промене донети. Нови генерички домени дају много већу могућност избора али ће њихово коришћење зависити најпре од потреба корисника – садржаја који они желе да пласирају на својим веб сајтовима и од тога да ли се обраћају националном или глобалном тржишту и публици. У односу на ово, учесници су закључили да су национални домени најбољи избор за национална тржишта, а да називе генеричких домена треба користити уколико се сајтови обраћају глобалном тржишту, или неком сегменту тржишта које није географски одређено (.events, .shop, .blog…). Разговарало се и о томе како ће се нови генерички домени позиционирати на Google претраживачу, који због локализоване претраге тренутно даје предност сајтовима који су на националном доменима.

У другом блоку под називом „Друштвенизација“ учесници су дискутовали о томе како промоција на друштвеним мрежама може побољшати видљивост веб сајтова и препознатљивост одређеног бренда. Понашање људи на друштвеним мрежама, примери добре праксе и начини уређивања профила (временски размак између објава, директна комуникација са људима и слично) такође су били тема другог блока.

Успешни примери домаћих веб сајтова на .RS и .СРБ доменским просторима били су тема трећег блока Конференције који је носио назив „Добра локација“. Посетиоци су имали прилике да упознају осниваче и покретаче 12 домаћих сајтова на .RS доменима и директно чују њихова искуства из праксе. Представљени су медијски сајтови, интернет заједнице и продавнице на Интернету, чији су представници својим искуствима привукли пажњу публике.

Детаљније описе дискусија и тема можете пронаћи у текстовима званичних блогера ДИДС 2014 конференције:

„Dan internet domena Srbije DIDS 2014“ аутора Владимира Станковића – @DedaBor

„DIDS 2014: Šta donosi liberalizacija domena?“ ауторке Уне Забунов – @unaunpaso

„Domenizacija, društvenizacija…“ аутора Милоша Петровића – @MilosPetrovic

„LIVE: #DIDS2014 – Dan internet domena Srbije“ аутора Крсте Арсенијевића – @krsto

Програм ДИДС 2014

09:30
Регистрација посетилаца
10:00
Блок 1:
Доменизација

Модератор: Владимир Радуновић, координатор едукативних и тренинг програма e-дипломатије, Diplo Foundation,

Листи добро познатих интернет домена највишег нивоа (Top Level Domains – TLD) однедавно се придружило преко 1000 нових генеричких домена (gTLD) и то на више језика и писама: .web, .сaйт, .移动, . شبكة, events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… и много других.Да ли је оволико проширење било потребно, и да ли ће оно донети више избора или више конфузије? Хоће ли се повећати тржиште и продаја, или ће нови домени преузети „комад“ постојећег тржишта? Како ће се сходно томе кретати цене регистрације назива домена? Да ли ће национални домени (ccTLD) изгубити на значају или, напротив, постати потребнији и поузданији? Како ће се корисници снаћи да направе најбољи одабир, и како продавци и регистри могу да им помогну да донесу праву одлуку? Да ли ће и како нови домени утицати на брендирање на Интернету, и како ће их претраживачи третирати? Како заштити свој бренд у том мору нових домена, и да ли ће се променити неутрална политика регистара према садржају?

 

Уводна реч:

 

Панел дискусија:

11:35
Кафе пауза
11:50
Блок 2:
Друштвенизација

Модератор: Ивана Ћирковић, оснивач и уредник женског портала www.organvlasti.com

Други блок ДИДС-а посвећен је причи о добром присуству и позиционирању интернет сајтова на друштвеним мрежама и представиће неке од успешних домаћих примера, а чућемо и њихова искуства и савете. О свему томе из угла психологије, о односу присуства на друштвеним мрежама и SEO, утицају друштвених мрежа на развој startupa, промоцији свог сајтa и бизниса на друштвеним мрежама…

 

Панел дискусија:

13:30
Кафе пауза
13:50
Блок 3:
Добра локација

Модератор: Иван Минић, оснивач и директор „Burek.com“

Трећи блок ДИДС-а резервисан је за добре локације на националним интернет доменима .RS и .СРБ. Неке од њих су створене и захваљујући средствима из 4ПИ – Програму подршке пројектима популаризације Интернета, који организује РНИДС. Представници домаћих сајтова говориће о својим искуствима и развојном путу, а посебан простор намењен је за питања из публике и са Twittera.
→ Преузмите презентацију

 

Учесници:

  1. Домен .СРБ две године касније
  2. Медијски сајтови:
  3. Интернет заједнице:
  4. Продавнице на Интернету:
15:30
Коктел

Учесници ДИДС 2014

Владимир Радуновић

Владимир Радуновић

Директор програма сајбер безбедности и е-дипломатије, Дипло фондација
Ulrich Retzlaff

Ulrich Retzlaff

Public Interest Registry .ORG
Слободан Марковић

Слободан Марковић

Дигитални саветник у Програму Уједињених нација за развој (UNDP) у Србији
Ивана Ћирковић

Ивана Ћирковић

www.organvlasti.com
Радомир Баста

Радомир Баста

директор и водећи SEO стратег, Four Dots, Србија
Мартина Анђелковић

Мартина Анђелковић

Online Community Manager,
"Viber Network", Београд
Мр Владо Ђукановић

Мр Владо Ђукановић

Lexicom – језички инжењеринг
www.mozilla.rs

www.mozilla.rs

Борис Прпић
www.clubbing.rs

www.clubbing.rs

Иван Танасковић
www.avmarket.rs

www.avmarket.rs

Иван Голубовић
www.prva.rs

www.prva.rs

Јелена Анђелић
Владимир Радуновић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/vladimir_radunovic-3.jpg
Модератор панела: (Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Владимир Радуновић је предавач и директор образовних програма из области управљања Интернетом, сајбер-безбедности и е-дипломатије при међународној невладиној институцији „Diplo Foundation„.

Био је члан Саветодавног одбора (Advisory Board) Глобалног форума за сајбер-експертизу (Global Forum on Cyber Expertise), а био је члан Саветодавне групе (Multistakeholder Advisory Group) Уједињених нација за Форум о управљању Интернетом (Internet Governance Forum). Професионални фокус му је на политикама Интернета и широкопојасног приступа, сајбер-безбедности, неутралности и отворености мреже, е-дипломатији и е-учешћу, образовању и израдњи капацитета институција и доносиоца одлука у области Интернета.

Дипломирао је на Електротехничком факултету у Београду, одбранио мастер из савремене дипломатије на Универзитету на Малти, а тренутно је на докторским студијама из области сајбер-безбедности.

Данко Јевтовић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/danko_jevtovic.jpg
  • Функција: директор
  • Организација: Фондација „Регистар националног интернет домена Србије“

Менаџер, предузетник и стручњак за интернет технологије.

Био је оснивач је и дугогодишњи директор фирме „Југодата“ од 1989. и суоснивач интернет провајдера „СезамПро“ од 1995. Један је од покретача реформе националног интернет домена од 2001. Члан Управног одбора РНИДС-а био је у два мандата. Директор је РНИДС-а од 2013.

Завршио је Факултет организационих наука у Београду и eMBA на IEDC Блед, Словенија.



Преузмите презeнтацију учесника
Michele Neylon
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/michele_neylon.jpg
Ulrich Retzlaff
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/ulrich_retzlaff.jpg

Провео је преко десет година радећи у области интернет домена у компанијама „Melbourne IT“ и „VeriSign“, на бројним позицијама везаним за управљање DNS-ом, регистрацијом назива домена, заштитом бренда и SEO услугама..

Студирао је међународно право у Сијени, у Италији, и дипломирао на Универзитету „Julius-Maximilians“ у Вирцбургу, Немачка.

Слободан Марковић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/slobodan-markovic-dids-2019.png

Слободан Марковић ради као дигитални саветник у Програму Уједињених нација за развој (UNDP) у Србији. Већ 20 година активно учествује у заступању и формулисању ИKТ политика у Србији. Пре ангажмана у UNDP, радио је у Регистру националног интернет домена Србије (РНИДС) као саветник за ИKТ политику и односе са интернет заједницом. Између 2014. и 2017. био је члан Multistakeholder Advisory Group (MAG), која саветује Генералног секретара УН о одржавању светског Форума о управљању интернетом (IGF). У периоду од 2008. до 2012. био је специјални саветник министарке у Министарству телекомуникација и информационог друштва, где је учествовао у доношењу низа прописа из области телекомуникација, е-управе и е-пословања. Године 2010. уручена му је награда “е-Трговина award“ за деценијски допринос развоју е-пословања у Србији.

Ивана Ћирковић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/ivana_cirkovic.jpg

Оснивач и уредник женског портала OrganVlasti.com од 2008.

Блогерка, дигитал PR и стратег за друштвене медије, Marketing Manager у „Medical Advanced Projects“, заљубљеник у друштвене мреже и дигиталне медије.

Николина Љепава
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/nikolina_ljepava.jpg

Социјални психолог и истраживач, специјалиста за психологију понашања на Интернету и online истраживања. Online понашањем и комуникацијама се професионално бави преко десет година и поседује широко искуство у пословном, академском и невладином сектору у земљи и свету.

Дипломирала је и магистрирала психологију и методологију истраживања на Универзитету у Виндзору, у Канади, а тренутно завршава докторат из области методологије истраживања на Интернету. Аутор је бројних стручних и научних чланака и члан Канадске психолошке асоцијације.



Преузмите презeнтацију учесника
Радомир Баста
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Radomir_Basta.jpg
Блок 2

Радомир Баста је директор и водећи SEO стратег у агенцији „Four Dots“, као и суоснивач и product architect маркетинг алата dibz.me, base.me и reportz.io. Чест је учесник и панелиста локалних и регионалних интернет маркетинг конференција, као и редовни предавач за SEO модул на Digital Marketing институту у Београду.



Преузмите презeнтацију учесника
Марија Петровић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/marija_petrovic.jpg

Светски путник, математичар, блогер и фотограф. Њен флерт са food блогом је почео давно, несигурно и стидљиво. Данас може да каже да је одвео на занимљива и неочекивана места, упознао са сродним душама које је инспиришу и од којих учи.

Пише и на блогу „Palachinka“.

На ДИДС 2014 представља бесплатни online магазин посвећен храни – „Mezze.rs“, први те врсте у Србији. „Mezze“ нема за циљ да буде само колекција рецепата, већ да понуди разноврстан гастрономски садржај. Да не буде нешто из чега ће читаоци само преписивати рецепте, него и да их научи новим техникама у припреми хране, поведе на пут до егзотичних гастро дестинација, да препоруку за ресторане и упозна са звездама домаће гастрономске сцене. Циљ је на првом месту да се читаоцима понуди алтернатива ономе што постоји на киосцима, часопис који храну представља у новом светлу и нуди поуздане рецепте, уз одличну фотографију, али упаковано у електронски облик и бесплатно. Аутори рецепата и фотографија су искусне food блогерке које су целим својим бићем апсолутно посвећене култу хране. Акценат је на доброј фотографији, јер се тим часописа води девизом да се прво једе очима.



Преузмите презeнтацију учесника
Иван Минић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/ivan_minic.jpg

Иван Минић је интернет пионир који булеварима, сокацима и слепим улицама српског веба лута већ 15 година.

Учествовао је у креирању готово свих интернет заједница са ових простора, а већ 8 година администрира интернет заједницу – Burek.com. Довео је у Србију online квиз знања www.conquiztador.rs, предавао на BizBuzz семинару, 2008. Добио награду публике на WebFestu, а 2009. награду жирија. Као дизајнер и developer сарађивао је на више од 100 различитих пројеката и из сенке координирао разна интересантна дешавања на домаћем интернету.

Мартина Анђелковић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/martina_andjelkovic.jpg

Новинарка, интернет маркетинг менаџер и дигитална активисткиња. Тренутно је прва на листи freelance community managera на Facebooku у Србији. Ужа специјалност су јој друштвене мреже, пре свега Facebook. Управља водећим аутомобилским интернет заједницама: МојаГаража, ПоловниАутомобили и Интернет Продаја Гума.

Стекла је богато искуство радом у водећим медијима (Б92, Wannabe, The Men, РТВ Пинк), али је радила и као менаџер за односе са јавношћу и event менаџер. Верује да друштвене мреже имају моћ да покрећу велике друштвене промене.

На ДИДС 2014 представља визију пројекта „MojaGaraza.rs“ – од идеје до водеће друштвене мреже за возаче у региону. Говори и о утицају друштвених мрежа на развој startupa, промоцији производа на друштвеним мрежама и како продати производ на Фејсбуку. Community manager као продавац и забављач широких народних маса. Дигитални активизам у Србији.

Мр Владо Ђукановић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/vlado_djukanovic.jpg

Магистрирао је на Филолошком факултету у Београду. Од 1988. до 2003. радио је на Институту за српски језик САНУ, а од 2003. је власник и директор предузећа „Лексиком – језички инжењеринг“ из Београда, у коме води пројекте из области примењене лингвистике.

Аутор је сценарија за три игране серије о језику које су емитоване на програмима РТС-а („Говори како треба“, 1995; „Како се каже“, 1996; „Досије Икс и Окс“, 2007), као и серијала „Српски на кашичицу“, који је емитован на ТВ Политика (2001–2002). Од 2004. уређује емисију „Пут у речи“ на Другом програму Радио Београда.



Преузмите презeнтацију учесника
www.021.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/021.jpg
www.posmatrac.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/posmatrac.jpg
www.gdenapivo.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/gdenapivo.jpg
www.blogmagazin.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/blogmagazin.jpg
www.mozilla.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/mozilla.jpg
  • Учесник: Борис Прпић
  • Функција: представник Mozilla.rs и оснивач Bitcoin.rs

„Mozilla Србија“ је невладина организација која је огранак Mozilla фондације. Организацију чине чланови волонтери, који из дана у дан својим трудом доприносе Mozilla мисији. Чланство је бесплатно.

www.clubbing.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/clubbing.jpg
  • Учесник: Иван Танасковић
  • Функција: оснивач Clubbing.rs и Internet Marketing Manager – KupiMe.com

Екипу Clubbing.rs музичког магазина чини скоро 20 заљубљеника у музику, изворни clubbing, фотографију, нешто урбанију културу и видео продукцију. Заједница је настала 2007. године, а последњих година била је незаобилазан партнер свих музичких фестивала и концерата у земљи и региону. Посебан аспекат заједнице представљају брендирани Clubbing.rs догађаји на којима се промовишу млади и неафирмисани уметници.

www.avmarket.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/avmarket.jpg
  • Учесник: Иван Голубовић
  • Функција: оснивач AVmarket.rs

„AV market“ је настао као заједнички Online пројекат фирми „AVS electronic“ и „Remco Shop“. Преко 20 година искуства у продаји технике и техничких уређаја довело је и до понуде робе и путем Интернета. У понуди се налази озвучење, видео надзор, мултимедијални уређаји, интерконекцијски каблови, светлосна техника, батерије и пуњачи, као и остала сродна техника.

www.prva.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/prva.jpg
  • Учесник: Јелена Анђелић
  • Функција: New Business Manager

Prva.rs је стартовао са радом септембра 2010. и првенствено је имао улогу промоције програмског садржаја ТВ Прва. Децембра 2013. сајт prva.rs донео је потпуно нови приступ међу телевизијским порталима на нашем тржишту. Стартовао је у редизајнирајој верзији са обогаћеним оригиналним садржајима креираним у web редакцији и увео видео формат као начин пласмана вести. Оно што је свакако јединствено на prva.rs је web tv сегмент који корисницима пружа могућност гледања телевизијског програма у времену које њима оговара.

www.startit.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/startit.jpg
www.beomob.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/beomob.jpg
www.biospajz.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/biospajz.jpg
www.winwin.rs
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/winwin.jpg