ДИДС 2014

Преко 260 посетилаца је присуствовало петом јубиларном „Дану интернет домена Србије” који је у организацији Регистра националног интернет домена Србије (РНИДС) одржан 10. марта 2014. године у Хотелу „Метропол“.

ДИДС је годишња конференција о развоју Интернета у свету и на .RS и .СРБ доменским просторима Србије, која је ове године одржана под слоганом „Доменизација, Друштвенизација, Добра локација“. Целодневни програм ДИДС-а, поред ИТ професионалаца из свих привредних области, интернет провајдера и овлашћених регистара, окупио је и остале домаће кориснике Интернета, који су имали прилику да уживо чују искуства двадесетак учесника Конференције, из земље и иностранства.

Puna-sala-web

Први блок Конференције традиционално је био посвећен актуелним светским трендовима на Интернету. Под насловом „Доменизација“ следила је прича о увођењу преко 1000 нових генеричких интернет домена (gTLD) и то на више језика и писама: .web, .saйt, .移动, . شبكة, .events, .works, .cool, .vision, .today, .company, .shop, .trend, .place, .guru, .blog, .sex… и много других. Домаћи и страни стручњаци разговарали су о томе како ће увођење нових gTLD утицати на тржиште и какве ће то промене донети. Нови генерички домени дају много већу могућност избора али ће њихово коришћење зависити најпре од потреба корисника – садржаја који они желе да пласирају на својим веб сајтовима и од тога да ли се обраћају националном или глобалном тржишту и публици. У односу на ово, учесници су закључили да су национални домени најбољи избор за национална тржишта, а да називе генеричких домена треба користити уколико се сајтови обраћају глобалном тржишту, или неком сегменту тржишта које није географски одређено (.events, .shop, .blog…). Разговарало се и о томе како ће се нови генерички домени позиционирати на Google претраживачу, који због локализоване претраге тренутно даје предност сајтовима који су на националном доменима.

У другом блоку под називом „Друштвенизација“ учесници су дискутовали о томе како промоција на друштвеним мрежама може побољшати видљивост веб сајтова и препознатљивост одређеног бренда. Понашање људи на друштвеним мрежама, примери добре праксе и начини уређивања профила (временски размак између објава, директна комуникација са људима и слично) такође су били тема другог блока.

Успешни примери домаћих веб сајтова на .RS и .СРБ доменским просторима били су тема трећег блока Конференције који је носио назив „Добра локација“. Посетиоци су имали прилике да упознају осниваче и покретаче 12 домаћих сајтова на .RS доменима и директно чују њихова искуства из праксе. Представљени су медијски сајтови, интернет заједнице и продавнице на Интернету, чији су представници својим искуствима привукли пажњу публике.

Детаљније описе дискусија и тема можете пронаћи у текстовима званичних блогера ДИДС 2014 конференције:

„Dan internet domena Srbije DIDS 2014“ аутора Владимира Станковића – @DedaBor 

„DIDS 2014: Šta donosi liberalizacija domena?“ ауторке Уне Забунов – @unaunpaso 

„Domenizacija, društvenizacija…“ аутора Милоша Петровића – @MilosPetrovic 

„LIVE: #DIDS2014 – Dan internet domena Srbije“ аутора Крсте Арсенијевића – @krsto

Покровитељи: