DIDS 2017 otkrio tajne internet pretraga

Prvi dan osme godišnje konferencije DIDS 2017, u organizaciji Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS), bio je posvećen razotkrivanju tajni pretraživačke internet mašinerije, koja se najčešće poistovećuje sa Guglom. Slogan ovogodišnjeg DIDS-a bio je „Tajne internet pretraga: Traži, Nađi, Poseti“, a celodnevni program 7. marta pratilo je preko 400 posetilaca u sali, kao i preko 5.600 gledalaca internet prenosa iz beogradskog hotela „Metropol Palace“.

U prvom segmentu programa, pod nazivom „Iz ugla Gugla“, publici se obratio Gari Iješ (Gary Illyes), analitičar vebmaster trendova u kompaniji Google Inc. Iz višegodišnjeg iskustva razvijanja organskog pretraživanja i internacionalizacije usluga ovog giganta IKT industrije, Iješ je istakao da je Guglov cilj da korisnicima širom sveta prikazuje za njih najrelevantniji sadržaj, u skladu sa njihovom lokacijom, a to je najčešće sadržaj na lokalnom jeziku. Na primer, korisniku koji pretražuje Internet iz Srbije biće ponuđeni sadržaji iz Srbije, to jest pretežno sajtovi na naconalnim domenima .RS i .СРБ. „Kako bi se postigla što veća preciznost i efikasnost u internet pretraživanju, Gugl prati najvažnije signale rangiranja, kao što su ključne reči, upotrebljeni jezik ili trenutno rangiranje internet stranice. Međutim, nemoguće je kreirati stalnu listu parametara koji u svakoj prilici na isti način utiču na rezultate pretraga, jer oni zavise od slučaja do slučaja“, naglasio je tom prilikom Iješ.

Program DIDS 2017

09:15
Registracija posetilaca
10:00
BLOK 1:
Iz ugla Gugla

Uvodne reči:

 

Uvodno predavanje:

Gari Iješ
analitičar webmaster trendova, Google Inc.

GUGL I INTERNACIONALIZACIJA
Dublji pogled u Guglove algoritme za internacionalizaciju i geotargetiranje, efekata koje one imaju na korisnike i kako na njih može da se utiče.

Snimak 1. bloka:

11:15
Kafe pauza
11:40
BLOK 2:
Nađi me lako

Uvodno predavanje:

Lazar Džamić
kreativni strateg, Srbija

Uvodno predavanje: KAKO BITI NAĐEN U SVETU LAKOG IGNORISANJA
Oglasi više nisu dovoljni. Da bi vas ljudi našli, morate da im budete pred očima kada im treba, sa onim što im treba. Moderni marketing je „Moments Marketing“. To je danas više od pukih rezultata pretraživanja. To su danas i brendirani sadržaji. Predavanje govori o tom prostoru i tim aspektima hranjenja pretraživačke mašine.

Panel diskusija:

Deus ex machina ili “Bog iz mašine” služi kako bi uveo u priču strani element i promenio tok priče.

U slučaju Interneta, pretraživačka mašina je sveprisutna i uključena u svaki deo naših života, i svakako nam nije strani element. Ono šta nas zanima je kako ta mašina funkcioniše i kako utiče na naše priče ili živote. Kako mašina nije strani element (ako se odnosimo na pravi način) zanima li vas kako funkcioniše? Kako možete uticati na njen rad i kako tumačiti informacije koje nam dolaze? Kako na ljudski način pričati sa mašinom i u isto vreme pričati sa ljudima?

Moderator: Ivan Rečević, konsultant i Google Partners trener, Gaia Consulting, Srbija

  • Miroslav Varga, stručnjak za kontrolu Google AdWords kampanja, Escape, Hrvatska
  • Jelena Radovanović, internet preduzetnica i kreator veb sadržaja, wwwrite.rs, Srbija
  • Radomir Basta, direktor i vodeći SEO strateg, Four Dots, Srbija

 

Snimak 2. bloka:

13:50
Kafe pauza
14:15
BLOK 3:
Pravi primeri internet prisustva

Uspešni sajtovi, portali i onlajn projekti na nacionalnim internet domenima .RS i .СРБ.

Moderator: Radomir Lale Marković, suosnivač i direktor, TAG Media, Srbija

PRVI DEO

Finalisti RNIDS-ovog Konkursa „Pravi primeri internet prisustva“:

 

Dobitnik Posebnog priznanja koje je RNIDS dodelio na izboru PC Press Top 50 za 2016:

DRUGI DEO

 

Snimak 3. bloka:

15:30
Koktel

Učesnici DIDS 2017

Gari Iješ

Gari Iješ

analitičar webmaster trendova, Google Inc.
Lazar Džamić

Lazar Džamić

kreativni strateg, Srbija
Ivan Rečević

Ivan Rečević

konsultant i Google Partners trener, Gaia Consulting, Srbija
Miroslav Varga

Miroslav Varga

stručnjak za kontrolu Google AdWords kampanja, Escape, Hrvatska
Jelena Radovanović

Jelena Radovanović

internet preduzetnica i kreator veb sadržaja, wwwrite.rs, Srbija
Radomir Basta

Radomir Basta

direktor i vodeći SEO strateg, Four Dots, Srbija
Super škola

Super škola

superskola.rs
Benchmark

Benchmark

benchmark.rs
Gradnja

Gradnja

gradnja.rs
Beogradska filharmonija

Beogradska filharmonija

бгф.срб
Les petits

Les petits

lespetits.rs
Moja zubarka

Moja zubarka

mojazubarka.rs
Alibris

Alibris

alibris.rs
Radomir Lale Marković

Radomir Lale Marković

suosnivač i direktor, TAG media
Gari Iješ
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Gary_Illyes.jpg
Uvodni predavač za Blok 1

Gari Iješ se bavi analizom trendova među vebmasterima. Njegova misija je da pomogne vlasnicima veb sajtova da prave fantastične sajtove kako bi korisnicima pružili kvalitetnije iskustvo pretrage. Gari obrađuje velike količine podataka u potrazi za načinima da unapredi pretragu Interneta. Kada to ne radi, onda doprinosi Guglovom blogu „Webmaster Central”, a pomaže i korisnicima Guglovih foruma za vebmastere da otklanjaju probleme sa svojim sajtovima.

Pre nego što se priključio Guglu 2011. Gari je predavao na temu onlajn novinarstva u Rumuniji i inostranstvu. Radio je kao tehnički savetnik za nekoliko veoma poznatih medijskih kuća, a slobodno vreme je provodio po onlajn forumima, pružajući pomoć vlasnicima veb sajtova koji su imali probleme sa pretragom veba ili vesti. Studirao je informatiku na Univerzitetu u Feniksu, a diplomu iz žurnalistike stekao je u školi novinarstva „Adi Endre” u Rumuniji.

Lazar Džamić
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Lazar_Dzamic.jpg
Uvodni predavač za Blok 2

Lazar Džamić, do nedavno, bio je šef Tima za brend strategiju u Guglovom kreativnom think-thank-u ZOO u Londonu, sa ličnom misijom da pretvara svetlo u toplotu – obilje podataka u Guglovom univerzumu u emotivne teritorije za velike ideje. Direktor strateškog planiranja u nekoliko londonskih kreativnih agencija i jedan od prvih digitalnih stratega u Ujedinjenom Kraljevstu. Autor više knjiga i predavač na Katedri za digitalni marketing Fakulteta za medije i komunikacije.

Ivan Rečević
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Ivan_Recevic.jpg
Moderator Bloka 2

Ivan Rečević je suosnivač i direktor konsultantske kuće Gaia Consulting i radi kao Google Partners trener. Krajem prošlog veka započeo je svoj poslovni život razvlačenjem kablova, održavanjem servera, analizom poslovnih baza podataka i razvojem komunikacije sa tržištem kroz vizuelna rešenja (dizajn reklama). Za 20 godina se to promenilo utoliko što je postalo konkretna oblast pod imenom MarTech (marketing tehnologije). Uz izlete u IT menadžement, digitalni marketing, eksperimentalne projekte i upravljanje outsourcing kompanijama, voli i kuvanje, a i blogovanje mu ide od ruke. Od 2013. aktivno pomaže digitalnim agencijama i profesionalcima da budu još bolji u korićenju Google servisa i usluga za svoj biznis.

Miroslav Varga
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Miroslav_Varga.jpg
Blok 2

Miroslav Varga jedan je od nekolicine Google AdWords sertifikovanih trenera u Google Adriatics regiji. Ima iskustva sa stotinama AdWords kampanja i sertifikovani je Google AdWords individual i nosilac GAIQ sertifikata. Apsolvirao je na dve postdiplomske studije i konsultant je u „Escape“, preduzeću koje je Google AdWords Premier Partner, Google Analytics Certified Partner i Data Studio Certified Partner.

Jelena Radovanović
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Jelena_Radovanovic.jpg
Blok 2

Jelena Radovanović je domaćoj javnosti najpre poznata kao autor bloga „Može i ovako“, koji je primarno namenjen veb piscima (frilenserima) i blogerima. Po obrazovanju profesor francuskog jezika, krajem 2011. se zaljubila u internet marketing i marketing sadržajem. Radila je kao frilens kreator veb sadržaja, a zatim na partnerskim i samostalnim onlajn projektima. Od sredine 2016. se bavi i obučavanjem budućih veb pisaca kao suosnivač projekta wwwrite.rs.

Radomir Basta
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Radomir_Basta.jpg
Blok 2

Radomir Basta je direktor i vodeći SEO strateg u agenciji „Four Dots“, kao i suosnivač i product architect marketing alata dibz.me, base.me i reportz.io. Čest je učesnik i panelista lokalnih i regionalnih internet marketing konferencija, kao i redovni predavač za SEO modul na Digital Marketing institutu u Beogradu.



Preuzmite prezentaciju učesnika
Super škola
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/superskola.jpg
Blok 3

Sajt „SuperŠkola“ je namenjen đacima od 5. do 8. razreda za lakše i kvalitetnije učenje od kuće. Sadrži oko 700 video lekcija iz 4 predmeta, 1500 postupno rešenih zadataka, 1300 pitanja u testovima znanja, konsultaciju sa nastavnicima „SuperŠkole“ i još mnogo toga.

Benchmark
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/benchmark.jpg
Blok 3

„Benchmark“ je najpopularniji IKT medij u Srbiji, koji na dnevnom nivou informiše, edukuje i savetuje posetioce kroz mnoštvo sadržaja, iz svih oblasti IT industrije i telekomunikacija. Osnovna ideja je da svako može da pronađe informaciju za sebe, shodno svojim interesovanjima, potrebama i nivou znanja.

Gradnja
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/gradnja.jpg
Blok 3

„Gradnja“ je zamišljen kao portal na kome stručna javnost i svi zainteresovani mogu, na jednom mestu, da se informišu o novostima iz sveta građevinarstva, arhitekture i dizajna.

Beogradska filharmonija
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/bf.jpg
Blok 3

Sajt Beogradske filharmonije jedan je od retkih sajtova na .СРБ domenu, koji želi da na što raznovrsniji način korisnicima približi svet filharmonije i klasične muzike, da im omogući da na što jednostavniji način dođu do informacija o koncertnim dešavanjima, kao i mogućnost da kupe ulaznice.

Dobitnik Posebnog priznanja koje je RNIDS dodelio na izboru PC Press Top 50 za 2016.

Les petits
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/lespetits.jpg
Blok 3

Sajt je nastao iz čiste ljubavi prema deci i dečijoj modi. Zamišljen kao veb prodavnica dostupna na celoj teritoriji Srbije i u regionu. Osim komercijalnog sadržaja, na blogu mogu da nađu i raznorazne teme o deci uopšte.

Finalista RNIDS-ovog Konkursa „Pravi primeri internet prisustva“.

Moja zubarka
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/mojazubarka.jpg
Blok 3

Na sajtu Stomatološke ordinacije „Moja zubarka“ mogu da se zakazuju termini intervencija i postavljaju pitanja u vezi sa stomatološkim problemima. Pacijenti se ohrabruju da koriste veb sajt, tako što dobijaju popust od 10% za onlajn zakazivanje i besplatan prvi pregled.

Finalista RNIDS-ovog Konkursa „Pravi primeri internet prisustva“.

Pogledajte: domen.rs/zubarka-na-internetu

Alibris
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/alibris.jpg
Blok 3

Sajt Knjigovodstvene agencije „Alibris“ posetiocima pruža besplatno savetovanje i podršku u primeni propisa koji se odnose na njihovo poslovanje. Ažuran besplatan sadržaj na temu poreza, finansija i knjigovodstva objavljuje se redovno na blogu, a postoji i onlajn interakcija sa posetiocima sajta kroz pitanja i odgovore.

Finalista RNIDS-ovog Konkursa „Pravi primeri internet prisustva“.

Pogledajte: domen.rs/knjigovodja-na-internet

Radomir Lale Marković
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/radomir_lale_markovic.jpg
Moderator Bloka 2

Radomir Marković je suosnivač i direktor agencije „TAG media“, nastale iz „IT TV produkcije“, nezavisne produkcijske kuće osnovane 2003. Kao magistar televizijske i video produkcije sa preko 20 godina iskustva, Lale Marković je dugogodišnji voditelj i urednik popularne televizijske emisije „eTV“, koja donosi najnovije vesti sa IT tržišta, a od prošle godine je autor emisije „eJutro“, najgledanije IT emisije na našim prostorima.

Paralelno sa TV aktivnostima, uređuje i liveTV portal, prvu internet televiziju u Srbiji. Član je Srpske asocijacije menadžera i Američke privredne komore u Srbiji.

Budimo u kontaktu

Ako želite da primate informacije iz RNIDS-a, prijavite se na našu e-listu!