ДИДС 2013

Четврта годишња конференција ДИДС 2013, посвећена развоју Интернета како у свету, тако и на националним .RS и .СРБ доменским просторима, одржана је 18. априла, у хотелу „Москва“, у Београду. Овогодишњем Дану интернет домена Србије је присуствовало 20 учесника из земље и света и преко 180 посетилаца и новинара из 28 медијских кућа и агенција.

Програм ДИДС-а је и ове године био подељен у три блока и одвијао се кроз презентације, предавања и панел дискусије.

ДИДС 2013 је био бесплатан за све посетиоце, али пошто је посвећен првенствено корисницима националних интернет домена, регистрација за присуствовање конференцији била је омогућена само за оне који су се пријавили са e-mail адресама које се завршавају на .RS или .СРБ.

РНИДС је у сарадњи са медијским покровитељима обезбедио и видео пренос Конференције на седам интернет локација (међу којима и РТС, Б92 и Блиц). ДИДС 2013 је имао укупно 21 медијског покровитеља, а забележено је укупно 117 објава у медијима, од тога 77 на Интернету, 8 на ТВ, 8 на радио станицама и 24 у штампаним медијима (14 текстова и 10 огласа).

ДИДС 2013 су припремили и реализовали: Предраг Милићевић, Драгана Пешић – Левић, Лазар Бошковић, Милоје Секулић, Владимир Радуновић, Драгана Вукајловић – Крстовић, Александар Костадиновић и Јована Цветковић, са сарадницима.

Програм ДИДС 2013

09:30
Регистрација посетилаца
10:00
Блок 1:
Регулисан, а ипак слободан Интернет

Модератор: Владимир Радуновић, координатор програма управљања Интернетом, Дипло фондација, Србија

Кога су Винт Серф и Боб Кан, Лари Пејџ и Сергеј Брин или Марк Цукерберг питали да ли смеју да смисле TCP/IP, Google и Facebook? Да ли су за успех нових сервиса и слободе на Интернету и данас важни исти принципи: развој на крајевима мреже, отвореност и развој диктиран тржиштем уместо регулативом? А да ли су ти принципи данас – у интернет свету од преко две милијарде људи, пуном неповерења, сајбер-напада, цензуре и кршења приватности – и реални? У којој мери је наша и безбедност нашег окружења угрожена у сајбер простору, на који начин и зашто? Да ли нас то чини да желимо другачија правила игре – укључујући и тврђу законску регулативу, и да ли би она била претња тим доказаним принципима развоја? Ко и како може да оформи националне политике које би регулаторни оквир допуниле другим видовима јачања безбедности институција и корисника (образовањем, ширењем свести, технологијом, организационим полисама), тако да се развој и слободе не угрозе? Каква су размишљања о тим питањима широм Европе, а каква у Србији?


 

Уводна реч:

 

Панел дискусија:

11:25
Кафе пауза
11:45
Блок 2:
Глобално, а домаће!

Модератор: Драгана Вукајловић Крстовић

О домаћим интернет стручњацима, који су своје пословне идеје успели да покажу и докажу и на међународном тржишту. Да ли им је осим идеје, талента и великог рада било потребно још нешто? Од чега су кренули, на какве су све препреке наилазили, како су их савладали, шта је све било потребно да би успели да своје идеје преточе у одрживе бизнис моделе. Данас уживају у плодовима свог интернет бизниса, а како је било на почетку…


 

ВИДЕО ПРЕЗЕНТАЦИЈА:

 

ПАНЕЛ ДИСКУСИЈА:

13:10
Кафе пауза
13:30
Блок 3:
Успешни, а на српским доменима

Они су се представили на српском интернет простору, унапредили пословање, развили сасвим нове пословне моделе, покренули пројекте, промовисали идеје, представили себе… и све то на националним интернет доменима .RS и .СРБ.


 

ВИДЕО ПРЕЗЕНТАЦИЈА ИНФОГРАФИКА

  • Предности .RS домена

 

ПАНЕЛ ДИСКУСИЈА О ДОМЕНСКИМ СТРАТЕГИЈАМА

Модератор: Предраг Милићевић

 

ПРЕЗЕНТАЦИЈЕ ПРОЈЕКАТА НА ДОМАЋИМ ДОМЕНИМА

Модератор: Милоје Секулић

15:30
Коктел

Учесници ДИДС 2013

Лазар Џамић

Лазар Џамић

креативни стратег, предавач
Владимир Радуновић

Владимир Радуновић

Директор програма сајбер безбедности и е-дипломатије, Дипло фондација
Проф. Мајкл Ротерт

Проф. Мајкл Ротерт

http://international.eco.de
Оливер Суботић

Оливер Суботић

Српскa православнa црквa
Организација

Организација "Standup.rs"

Милица Михаиловић
Ана Марковић

Ана Марковић

Ringier Axel Springer
Миодраг Ристић

Миодраг Ристић

Штампарија "Дето"
Designed

Designed

Српска дизајн платформа
Ћириловање

Ћириловање

Удружење новинара Србије
Портал "zivotinje.rs"
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/portalzivotinje.jpg
  • Учесник: Владимир Ковач
  • Функција: извршни директор
  • Фирма: Creative Media Art

Владимир Ковач, извршни директор

Сајт, у почетку замишљен као само едукативни, од јануара 2012. постајe првенствено информативни портал. У почетку је само преносио вести, а у пролећe 2012. ствара се редакција која припрема оригиналне текстове. Према подацима Gemiusa, zivotinje.rs су тренутно 89. српки сајт по посећености. У овај online петшоп данас дневно „крочи“, тј. дође на његове странице (јер он у реалном свету као физичка продавница и не постоји), око 400 људи, чинећи га најпосећенијим у Србији (и у реалном и у виртуелном свету).

Раде Јоксимовић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/rade_joksimovic.jpg

Након што се доказао у Web и UX дизајну, Раде препознаје свој предузетнички дух и напушта успешну каријеру дизајнера како би покренуо свој први пословни подухват.

Кроз убрзани пословни раст, Раде почиње да шири своја знања радећи на пословном развоју, операционом менаџменту и интеракцији са клијентима. Након 18 месеци раста, Раде добија понуду за аквизицију од стране америчке фирме, коју прихвата и започиње рад на новом пословном подухвату, EarnCoupon-у. Маркетиншки сервис EarnCoupon омогућава ефикасну и повољну online и offline промоцију брендова свих величина.

Милоје Секулић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/miloje_sekulic.jpg

Рођен 8. Јуна 1966. у Београду. Дипломирани инжењер и новинар.

Завршио је постдипломске специјалистичке студије на програму Електронско пословање на Факултету организационих наука у Београду, постдипломске студије „Савремено пословање и глобалне рачунарске мреже“ на Алтернативној академској образовној мрежи и Лондонску школу за односе са јавношћу. Од 2007. био је директор сектора за онлине ПР у агенцији McCann Erickson Public Relations. Од марта 2011. Бави се интернет консалтингом као сувласник Интернет агенције.

Власник консултантске „Интернет агенције“ и сувласник дигиталне агенције „Homepage“.

Интернет и пословни консултант. Дипломирани инжењер и новинар, члан Удружења пословних консултаната Србије, Независног удружења новинара Србије и Друштва Србије за односе са јавношћу. Један од оснивача Српске асоцијације менаџера. Поседује вишегодишње искуство у раду са компанијама као што су Coca-Cola, Carlsberg, Теленор, Toshiba, HP, Eurobank EFG, Тигар, МК Group, Бамби-Банат…

Лазар Џамић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Lazar-Dzamic.jpg
креативни стратег, предавач

ЈАХАЧИ МАРКЕТИНГ АПОКАЛИПСЕ – Етички изазови модерног маркетинга

Тема предавања

Модерни маркетинг стручњаци се све више суочавају с питањем не да ли нешто могу да ураде, већ да ли треба. Технологија им омогућава све више тога што могу, што показује свет око нас. Изазови модерног бизниса су све више етички, све мање стручни.

О учеснику

Лазар Џамић је предавач на катедри за Дигитални маркетинг на Факултету за медије и комуникацију у Београду (ФМК) и на Business School Lausanne (BSL).

Лазар је бивши Head of Brand Planning у Гугловом креативном ‘think tank’-у ZOO у Лондону, где је основао тим за бренд стратегију и увео у индустрију, по први пут у свету, нову функцију Creative Data Scientist. Пре Гугла, Лазар је обављао функције директора за стратегију у неколико лондонских креативних агенција и био је један од првих дигиталних стратега у Британији.

Након повратка из Лондона, Лазар је један од најтраженијих домаћих тренера за дигиталну маркетинг трансформацију, сарађујући са неким од највећих домаћих и регионалних компанија као што су Теленор, Меркатор, Адидас, Ерсте Банка и други. Бивши је члан Креативног савета председнице Владе републике Србије, помагао је у аспектима развоја српских креативних сектора, и бивши консултант за креативне индустрије Европске банке за обнову и развој (EBRD). Предавач је на маркетинг модулу регионалне PwC Mini MBA академије, бивши новинар, сарадник Гардијана и хит аутор у Србији. Редован је предавач и говорник на домаћим и светским конференцијама на тему дигиталног маркетинга и бренд приповедања.

Његову последњу књигу, The Definitive Guide to Strategic Content Marketing, објавио је лондонски Kogan Page у јулу 2018.

LinkedIn: Лазар Џамић

Владимир Радуновић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/vladimir_radunovic-3.jpg
Модератор панела: (Добар) слуга / (лош) господар: интернет

Владимир Радуновић је предавач и директор образовних програма из области управљања Интернетом, сајбер-безбедности и е-дипломатије при међународној невладиној институцији „Diplo Foundation„.

Био је члан Саветодавног одбора (Advisory Board) Глобалног форума за сајбер-експертизу (Global Forum on Cyber Expertise), а био је члан Саветодавне групе (Multistakeholder Advisory Group) Уједињених нација за Форум о управљању Интернетом (Internet Governance Forum). Професионални фокус му је на политикама Интернета и широкопојасног приступа, сајбер-безбедности, неутралности и отворености мреже, е-дипломатији и е-учешћу, образовању и израдњи капацитета институција и доносиоца одлука у области Интернета.

Дипломирао је на Електротехничком факултету у Београду, одбранио мастер из савремене дипломатије на Универзитету на Малти, а тренутно је на докторским студијама из области сајбер-безбедности.

Проф. Мајкл Ротерт
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/majkl_rotert.jpg
  • Функција: директор
  • Фирма: ЕКО – Асоцијација немачке интернет индустрије

Професор Ротерт је и почасни представник Европске асоцијације интернет провајдера (ЕуроИСПА) са седиштем у Бриселу.

Радио је као консултант при Европској унији, Уједињеним нацијама и Америчком Министарству трговине. Учесник је и коорганизатор програма Европског форума о управљању Интернетом (ЕуроДИГ), а испред ЕЦО је укључен и у координацију немачког националног Форума о управљању Интернетом (Д-ИГФ). Био је оснивач и директор једног од првих интернет провајдера у Немачкој Xлинк, а потом и директор неколико других интернет провајдера. Од 1981. предаје рачунарство на Универзитету Карлсруе, где је 1984. успоставио прву интернет конекцију на немачким универзитетима. Титула почасног професора из области примењених наука додељена му је 1999.

Невена Ружић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/02/nevena_ruzic.jpg
  • Функција: помоћница генералног секретара Службе повереника
  • Фирма: Повереник за информације од јавног значаја и заштиту података о личности

Ангажована је у области слободног приступа информацијама и заштити података о личности, нарочито са становишта усклађености прописа са уставним и међународним одредбама и стандардима.

Задужена је за сарадњу са домаћим и међународним организацијама и удружењима грађана. Од 2004. до 2009. била је координаторка за слободу медија у Мисији ОЕБС-а у Србији, од 2001. правна саветница у Комитету правника за људска права – YUCOM. Године 2012. изабрана је за чланицу Бироа Саветодавног комитета Конвенције 108 Савета Европе о заштити лица у односу на аутоматску обраду личних података. Дипломирана је правница са положеним правосудним испитом, и мастер права на Правном факултету Универзитета у Лидсу у области међународних људских права, као и мастер савремене дипломатије на Универзиту Малте.

Александар Поповић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/aleksandar_popovic.jpg
Драгана Вукајловић Крстовић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/dragana_vukajlovic_krstovic.jpg

Дипломирала је на Високој школи електротехнике и рачунарства.

Одмах након дипломирања почела је да ради у српском интернет претраживачу „Погодак“, где је и започела своју ИТ каријеру. Након тога радила у фирмама Trident Media Group и Spoonlabs. NLP Master и инструктор Развоја покрета, вежби утемељних на источњачким принципима. Ангажована је и као сувласник сајтова Tracara.rs, Blejac.com и Igre-igrice.rs.

Др Виктор Поцајт
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2018/01/viktor_pocajt.jpg
Оливер Суботић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/oliver_subotic.jpg
  • Функција: управник
  • Фирма: Центар за проучавање и употребу савремених технологија Српске православне цркве
  • Сајт: http://цепис.спц.срб

Презвитер Оливер Суботић је прави свештеник за 21. век – бави се проблематиком односа Цркве према феноменима информационих технологија, мас-медија и глобализације.

Аутор је шест књига: „3D Studio MAX3 – Технике моделинга“ (2000), „Човек и информационе технологије: поглед из православне перспективе“ (2006), „Биометријски системи идентификације: критичка студија“ (2007), „Црква и глобализација: структура, однос и последице“ (2009), „Информационо контролисано друштво“ (2011), „Дигитални изазов: путеви хришћанства у цивилизацији бинарног кода“ (2012). Објавио је и око стотинак чланака и главни и одговорни уредник је часописа „Православни мисионар“. Члан је Одељења за унапређење квалитета верске наставе у гимназијама Архиепископије београдско-карловачке.

Организација "Standup.rs"
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/standup_rs.jpg
  • Учесник: Милица Михаиловић
  • Функција: директор
  • Фирма: Организација „Standup.rs“
  • Сајт: http://www.standup.rs

Милица Михаиловић, директор

У суштини stand-up комедије је директан и искрен контакт са публиком – уживо у клубовима, позориштима или на фестивалима. Слични принципи важе и на Интернету и отуда велика популарност овог сајта на домаћем вебу. У ери нових медија, кад су Интернет и посебно телевизијски канали преплављени разним видовима комедије, од ситкома до reality формата, stand-up је нека врста повратка говорништву и једноставној форми друштвене критике. Приоритет Организације „Standup.rs“ је да помогне младим уметницима, који изводе сопствени комични материјал, да пронађу аутентични израз и најкраћи пут до публике.

Предраг Милићевић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/predrag_milicevic.jpg

По дипломи дипл. инж. телекомуникација, а по сопственом опредељењу, већ скоро 20 година у маркетингу, на различитим позицијама и у различитим функцијама.

Посебна му је „слабост“ комуникација. Офлајн и онлајн. И стратешки приступ и практична реализација, и кроз класичне и кроз друштвене медије. О комуникацији, пре свега, размишља наглас на свом блогу.

Ана Марковић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/ana_markovic.jpg
  • Функција: бренд менаџер за дигитална и специјална издања
  • Фирма: Ringier Axel Springer
  • Сајт: http://www.ringieraxelspringer.rs

Каријеру у компанији „Ringier“ почела је 2005. као апсолвент Економског факултета у Београду.

На позицију бренд менаџера за бесплатне дневне новине и специјалне пројекте долази 2008. Од 2009. постаје бренд менаџер за дигитална издања. У 2010. поред сајтова „Blic Online“, 24sata.rs и портала „Жена“, портфолио компаније „Ringier“ се шири и у области е-трговине, са интернет продавницом www.NonStopShop.rs, али и у неким другим областима са сајтовима www.SuperOdmor.rs, www.pulsonline.rs, www.alo.rs, www.nekretnine.rs, итд. Данас Ringier Axel Springer, као највећи дигитални издавач, има 16 интернет портала.

Миодраг Ристић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/miodrag_ristic.jpg
  • Учесник: Миодраг Ристић
  • Функција: директор
  • Фирма: Штампарија „Дето“
  • Сајт: http://www.deto.rs

Миодраг Ристић, директор

Када је Миодраг Ристић први пут истраживао комерцијалне могућности Интеренета – тамо још није било никог… Кренуо је 1992. у предузетничке воде, вративши се стогодишњој породичној штампарској традицији, основао је „Дето“, и следеће две деценије уложио у развој модерне штампарије. Осмишљавање и пласман оригиналних рекламних производа – у комбинацији са креативном употребом свих нових медија и техника – показало сe као успешна стратегија која је фирми донела сарадњу са хиљадама клијената на три континента. Уз сопствени сајт и блог, присутан је и на десетак Дето/Детозин налога на друштвеним мрежама.

Александра Граовац
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/aleksandra_graovac.jpg
  • Функција: саветник за односе с јавношћу
  • Фирма: Toyota Србија
  • Сајт: http://www.toyota.rs

Ради као саветник за односе с јавношћу Toјотe у Србији већ више од 15 година.

Кроз дугогодишње практично искуство активно учествује у стварању PR стандарда у аутомобилској бранши. Полазница је друге генерације London School of PR и учесник бројних обука и конференција везаних за PR и web у Србији. Уредник је корпоративне ревије, задужена за интернет сајт компаније и налоге на друштвеним мрежама.

Designed
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/designed.jpg
  • Учесник: Душан Вуловић/li>
  • Функција: партнер
  • Фирма: Удружење Српска дизајн платформа
  • Сајт: http://www.designed.rs

Душан Вуловић, партнер

„Стварамо платформу за комуникацију која ће бити у стању да окупи велики број људи чије мишљење и знање могу да допринесу бољем схватању вредности дизајна у савременој комуникацији и пословању“, рекли су о мисији сајта његови творци. И успели су у томе, остваривши и по 3000 посета дневно. Designed је независна платформа, веб портал који пружа сасвим нов начин за размену креативних идеја (online мултимедијална размена). Представља базу која расте, спаја теорију и праксу, спаја личне увиде кроз мрежу блогова, вести и интервјуа.

Ћириловање
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/cirilovanje.jpg
  • Учесник: Мануела Граф
  • Функција: Уредник портала
  • Фирма: Удружење новинара Србије
  • Сајт: http://ћириловање.срб

Минулих година главни проблем ћирилице било је њено непостојање у свету компјутера и на Интернету, у времену када слова живе превасходно кроз фонтове. Зато интернет сајт „Ћириловање“ приближава свима ћириличке фонтове домаће производње, добре језичке програме везане за ћирилицу и чине њено коришћење лакшим и приступачнијим. Он и свojим примeрoм показује како трeбa дa изглeдa и штa свe и на који начин мoжe дa кoристи jeдaн ћирилички мeдиj. Реализацију овог пројекта омогућило је Министарство културе и информисања Републике Србије.

Владимир Преловац
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/vladimir_prelovac.jpg

Владимир Преловац је оснивач компаније „Prelovac Media“, која је својеврсни инкубатор за web, mobile, game и publishing стартапе.

Радио је дуго година као програмер за иностране фирме, а тренутно је на челу своје компаније која запошљава 40-так људи, са амбицијом да промени начин на који користимо технологију, али и наше окружење. Упознао се са WordPressom када је хтео да покрене свој блог 2007. Аутор је више плагина за WordPress, а такође је издао и приручник „WordPress Plugin Development: Beginner’s Guide“, са којом је стекао неопходну признатост у WP заједници и што му је даље омогућило улаз у индустрију за пласирање својих производа.

Дејан Петков
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/dejan_petkov.jpg
  • Функција: технички директор
  • Фирма: Синги инжењеринг
  • Сајт: http://www.singi.rs

Дипломирао и магистрирао на Електротехничком факултету у Београду.

Бавио се телекомуникацијама и рачунарским комуникацијама. Последњих дванаест година ради на пословима ИТ безбедности, пре свега у области заштите од рачунарских вируса.