Održana konferencija DIDS: Budite pametniji od pametnih uređaja

Konferencija DIDS (Dan internet domena Srbije) održana je 16. marta u hibridnom formatu u organizaciji Fondacije „Registar nacionalnog internet domena Srbije“ (RNIDS). Program je realizovan iz Jugoslovenske kinoteke, dok je najveći deo publike konferenciju pratio onlajn.

Program DIDS 2022

10:00
Svečano otvaranje
10:15
Predstavljanje:
Novi vizuelni identitet RNIDS-a

Nakon petnaest godina postojanja RNIDS brending je dobio novo ruho. Autori novog vizuelnog identiteta, višestruko nagrađivani dizajn studio Metaklinika iz Beograda, predstaviće široj javnosti kako će RNIDS brending izgledati ubuduće.

10:30
Panel:
Izazovi i rizici digitalne ekonomije

Uvodni panel ovogodišnje DIDS konferencije se fokusira na najaktuelnije i najznačajnije teme u domenu digitalne ekonomije koje su obeležile 2021. godinu, i koje će sasvim izvesno i sledećih godina uticati na razvoj ove digitalne industrije.

Internet se polako oprašta od kolačića (cookies), a korisnici, potpomognuti različitim zakonskim regulativama, postaju svesni vrednosti privatnih podataka. Čitava digitalna industrija se suočava  sa novim izazovima u pružanju relevantnog i personalizovanog korisničkog iskustva i oglašavanja.

Sa jedne strane imamo tehničke izazove, jer tehnologije koje se koriste dugi niz godina i predstavljaju osnovu digitalnog ekosistema uskoro prestaju da postoje, a sa druge strane otvara se čitavo polje mogućnosti u domenu novih, metaverse, korisničkih iskustava u zamenu za privatne podatke. 

Kako i na koji način se različiti učesnici u digitalnoj ekonomiji: izdavači, medijske agencije, oglašivači i biznisi pripremaju za ova nova pravila koja donose ključne premene na globalnoj i lokalnoj digitalnoj sceni. Iako je izraz digitalna transformacija, već deceniju prisutan, čini se da je i dalje veoma aktuelan i da će naredni period pokazati ko je najspremniji i najefikasniji u prilagođavanju na promene koje nas očekuju.

Vladimir Zarić, moderator panela, diskutovaće o ovim temama i dati osvrt na stanje na lokalnom ali i globalnom tržištu, sa najvećim stučnjacima iz domena digitalnog marketinga:

 

11:30
Kafe pauza
11:45
Keynote blok:
Učimo od najboljih

Jovan Protić, Ringier Axel Springer Group: Digital Business u CEE – tako blizu, a tako daleko… Šta možemo da naučimo od suseda iz istočne Evrope

Inspiracija iz okruženja za ubrzanu digitalnu transformaciju u Srbiji. Često se u potrazi za inspiracijom okrećemo Americi i Dalekom istoku, iako nam neverovatan progres u digital transformaciji stoji pred vratima u regionu CEE. O retail-u, o medijima, o javnom prevozu, o digital reklami, o digitalnoj državi, o digital bankingu i plaćanju – o tome će biti reči tokom Jovanovog predavanja.

Vitaly Friedman, Smashing magazine: Designing For Complex UIs

Ne može vas mnogo iznenaditi kada su u pitanju izazovi interfejsa, zar ne? Možete dizajnirati pristojnu kartu, dobro zaokruženu harmoniku i izuzetnu navigaciju za hamburger. Ali šta ako su pred nama malo složeniji UKS izazovi? Kako da učinimo dostupnim svima širom sveta? Šta ako imate posla sa složenim filterima, obrascima na više stranica ili modalima i preklopima u više koraka? Šta je sa složenim tabelama i kontrolnim tablama za preduzeća? Ili možda kreiranje otpornog navigacionog sistema za porodicu od 115 veb lokacija?

Pa, složeni korisnički interfejs ne mora da bude komplikovan. Moramo da sakrijemo složenost ispod površine, olakšavajući svima da lakše obavljaju složene zadatke. U ovoj sesiji sa Vitalijem Fridmanom, konsultantom za UX i kreativnim vođom Smashing magazine, zaronimo duboko u seciranje kako da rešimo složene probleme dizajna kako bismo aplikacije učinili dostupnim i upotrebljivim, maksimizirajući jasnoću i minimizirajući dvosmislenost na putu. Bez obzira da li radite na složenoj ugnežđenoj navigaciji na više nivoa ili kreirate složene tabele, ova sesija će vam dati neke strategije i alate koji su vam potrebni da biste bili bolji u svom poslu.

Steffen Ehrhardt, Google: Omnichannel – Kako povezati onlajn i oflajn

Tokom predavanja će se razmatrati kako povezati internet prodaju i druge onlajn aktivnosti sa oflajn svetom, i na koji način danas možete da se poslužite tehnologijom kako bi različiti medijski kanali koje koristite pružili maksimum.

Biće reči ne samo o svemu onom što Gugl radi u ovoj oblasti, već i o aktuelnim tokovima u trgovini i maloprodaji u celini.

13:45
Pauza
14:15
Blok:
Da li smo digitalno bezbedni – percepcija i realnost

U ovom bloku pričaćemo o tome kako se korisnici interneta u Srbiji ponašaju kada koriste svoje digitalne uređaje i internet usluge. Na početku, biće predstavljeni najzanimljiviji rezultati istraživanja o odnosu korisnika interneta u Srbiji prema digitalnoj bezbednosti, koje je RNIDS početkom godine sproveo u saradnji sa RATEL-om. Potom ćemo imati praktičnu demonstraciju nekih od opasnosti koje vrebaju nesmotrene korisnike. Posle toga, stručnjaci u oblasti cyber bezbednosti komentarisaće rezultate istraživanja, ali i ponuditi savete za bezbedan digitalni život.

Predstavljanje istraživanja o odnosu korisnika interneta u Srbiji prema digitalnoj bezbednosti – Slobodan Marković, Digital Advisor, UNDP.
Demonstracija cyber napada uživo – Vladan Nikačević sa asistentima.

Panel diskusija

15:15
Predstavljanje malih biznisa na .rs domenu
15:30
Kafe pauza
15:45
Blok:
Etika i tehnologija

Andrew McStay: Etika veštačke inteligencije i prepoznavanje emocija

Predavanje će razmotriti promene koje se odvijaju u oblasti upravljanja veštačkom inteligencijom. Pitanje prepoznavanja emocija se nalazi pod lupom kreatora politike kao nikada do sada, i prioritetno se pristupa njegovom rešavanju u kontekstu pravne zaštite i zaštite ličnih podataka. McStay će istražiti aktuelne procese kojim se etičke vrednosti pretaču u praktično upravljanje, pri čemu će dati istorijski kontekst tehnologija, kao i uvid u stavove društva, da bi se dalje osvrnuo na ključne pravne promene, i na etičke slabe tačke i moguća rešenja.

Lazar Džamić: Jahači marketing apokalipse – Etički izazovi modernog marketinga

Moderni marketing stručnjaci se sve više suočavaju s pitanjem ne da li nešto mogu da urade, već da li treba. Tehnologija im omogućava sve više toga što mogu, što pokazuje svet oko nas. Izazovi modernog biznisa su sve više etički, sve manje stručni.

Igor Spasić: Etički kod

Kako postoji više programabilnih uređaja nego ljudi na planeti, više nego ikada je neophodno da postavljamo pitanja o vrednostima kôda koja nisu isključivo ekonomske prirode. Podjednako je važno i da neprestano iznalazimo odgovore na ta pitanja, vagamo značaj, uticaj i domet kôda. Da li to činimo?

17:15
Zatvaranje konferencije

Učesnici

Andrew McStay

Andrew McStay

Profesor Digitalnog života, direktor Laboratorije za emotivnu veštačku inteligenciju (AI) na Univerzitetu u Bangoru u Velikoj Britaniji
Vitaly Friedman

Vitaly Friedman

Kreativni direktor Smashing Magazine, front-end i UX konsultant
Steffen Ehrhardt

Steffen Ehrhardt

EMEA Go To Market Lead @ Google
Jovan Protić

Jovan Protić

COO, Onet i COO i član Upravnog odbora Ringier Axel Springer Group
Dunja Majstorović

Dunja Majstorović

Cybersecurity Professional for Cloud and Network Security, Siemens Energy Serbia
Daniela Andrović

Daniela Andrović

Viši savetnik za bezbednost IKT sistema, RATEL
Igor Spasić

Igor Spasić

Solution architect
Sanja Lalević

Sanja Lalević

Meta Lead Serbia | Httpool 
Vladimir Zarić

Vladimir Zarić

Account Director, Four Dots
Marko Carević

Marko Carević

COO & acting CEO, Ananas E-commerce
Ivan Rečević

Ivan Rečević

Gaia Consulting, MarTech konsultant
Lazar Džamić

Lazar Džamić

kreativni strateg, predavač
Vojislav Perić

Vojislav Perić

SupremeNexus
Slobodan Marković

Slobodan Marković

Digitalni savetnik u Programu Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji
Metaklinika

Metaklinika

Dizajn studio
Andrew McStay
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/andrew-mcstay.png
Profesor Digitalnog života, direktor Laboratorije za emotivnu veštačku inteligenciju (AI) na Univerzitetu u Bangoru u Velikoj Britaniji

Etika veštačke inteligencije i prepoznavanje emocija: od vrednosti ka upravljanju

Tema predavanja

Predavanje će razmotriti promene koje se odvijaju u oblasti upravljanja veštačkom inteligencijom. Iako je oblast algoritamskih tehnologija procenjivanja ljudi odavno pravno regulisana, u 2021. i 2022. su uvedeni i sprovedeni dalekosežni međunarodni zakoni i preporuke. Promene su izvesne, obzirom da i Evropska komisija i Ujedinjene nacije (između ostalih) unapređuju ljudska prava i usvajaju nove zakone koji uzimaju u obzir uticaj tehnologija veštačke inteligencije.

Etika dobija svoj zakonski okvir, a profesor McStay će razmotriti ovu temu kroz prizmu biometrije, naročite one koja procenjuje ljudske emocija i ostvaruje interakciju sa njima. Pitanje prepoznavanja emocija se nalazi pod lupom kreatora politike kao nikada do sada, i prioritetno se pristupa njegovom rešavanju u kontekstu pravne zaštite i zaštite ličnih podataka. McStay će istražiti aktuelne procese kojim se etičke vrednosti pretaču u praktično upravljanje, pri čemu će dati istorijski kontekst tehnologija, kao i uvid u stavove društva, da bi se dalje osvrnuo na ključne pravne promene, i na etičke slabe tačke i moguća rešenja.

O učesniku

Endru Mekstej je profesor Digitalnog života na Univerzitetu u Bangoru u Velikoj Britaniji. Njegova najnovija knjiga, Emotional AI: The Rise of Empathic Media, („Emotivna veštačka inteligencija: uspon empatičnih medija”) razmatra uticaj tehnologija koje se oslanjaju na podatke o afektivnom i emotivnom životu ljudi. Kao direktor Laboratorije za emotivnu veštačku inteligenciju, trenutno vodi projekte koji se bave, između ostalog, međukulturnom društvenom analizom emotivne AI u Ujedinjenom kraljevstvu i Japanu. U njegov ne-akademski angažman spadaju članstvo u IEEE (P7000/7014) i savetodavne usluge koje pruža startapima, nevladinim organizacijama i telima koja kreiraju politike. Pojavljivao se i svedočio pred Visokim komesarijatom Ujedinjenih nacija na temu prava na privatnost u digitalno doba, pred istragom o AI koju je sprovodio Dom lordova Ujedinjenog kraljevstva i pred istragom Ministarstva Ujedinjenog kraljevstva za kulturu, medije i sport na temu emocija, vesti i „rijaliti” medija.

Vitaly Friedman
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/vitaly-friedman.png
Kreativni direktor Smashing Magazine, front-end i UX konsultant

Designing For Complex UIs

O učesniku

Vitali (Vitaly) voli kvalitetan sadržaj, i ne odustaje lako. Rođen je u Minsku u Belorusiji, a studirao je informacione tehnologije i matematiku u Nemačkoj. Noću je u kuhinji rešavao zadatke iz algebre i ponavljao gradivo iz projektovanja softverskih sistema, a u isto vreme otkrivao svoju veliku ljubav prema tipografiji, projektovanju interfejsa i pisanju. Šest godina je radio samostalno u oblasti dizajna i razvoja softvera pa je nakon toga, 2006. godine, postao suosnivač onlajn časopisa Smashing Magazine, namenjenog dizajnerima i diveloperima. Radoznalost ga je tokom godina povukla u pravcu projektovanja interfejsa, zatim front-enda, potpom optimizacije sistema, pa zatim pristupačnosti, i na kraju opet u pravcu korisničkog iskustva.

Vitali je autor, ko-autor i urednik svih knjiga koje izdaje kompanija Smashing (https://www.smashingmagazine.com/books), kao i urednik programa svih konferencija koje istoimena kuća priređuje (https://www.smashingconf.com). Trenutno se obavlja posao kreativnog direktora časopisa Smashing Magazine (www.smashingmagazine.com) i konsultanta za front-end i UX u Evropi i šire – sarađuje između ostalog sa Evropskim parlamentom, i kompanijama Haufe-Leksver (Haufe-Lexware), Aksel-Springer (Axel-Springer) i drugima.

Steffen Ehrhardt
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Steffen-Ehrhardt-1.jpg
EMEA Go To Market Lead @ Google

Omnikanalna prodaja – kako premostiti onlajn i oflajn kanale

Tema predavanja

Tokom predavanja će se razmatrati kako povezati internet prodaju i druge onlajn aktivnosti sa oflajn svetom, i na koji način danas možete da se poslužite tehnologijom kako bi različiti medijski kanali koje koristite pružili maksimum.

Biće reči ne samo o svemu onom što Gugl radi u ovoj oblasti, već i o aktuelnim tokovima u trgovini i maloprodaji u celini.

O učesniku

Stefen Erhart već 18 godina radi za kompaniju Gugl, pokrivajući više tržišta EMEA (Evropa, Bliski istok i Afrika). Poseduje iskustvo u oblastima internacionalizacije, usluga, Gugl reklama (Google Ads), maloprodaje/omnikanalne prodaje i startapa. Ispratio je razvoj kompanije od njenih ranih dana i odgovoran je za predstavljanje novih proizvoda kao što je Google Ads na srpskom jeziku.

 

Jovan Protić
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/jovan-protic.png
COO, Onet i COO i član Upravnog odbora Ringier Axel Springer Group

Digital Business u CEE – tako blizu, a tako daleko… Šta možemo da naučimo od suseda iz istočne Evrope

Tema predavanja

Inspiracija iz okruženja za ubrzanu digitalnu transformaciju u Srbiji. Često se u potrazi za inspiracijom okrećemo Americi i Dalekom istoku, iako nam neverovatan progres u digital transformaciji stoji pred vratima u regionu CEE. O retail-u, o medijima, o javnom prevozu, o digital reklami, o digitalnoj državi, o digital bankingu i plaćanju – o tome će biti reči tokom Jovanovog predavanja.

O učesniku

Jovan Protić je glavni operativni direktor i član Upravnog odbora Ringier Axel Springer Polska i Ringier Axel Springer Media AG. On je član odbora i vodi operacije u jednoj od najvećih digitalnih medijskih kompanija u regionu centralne i istočne Evrope, koja posluje u 8 zemalja, vodi preko 60 digitalnih medija, e-trgovine i digitalnih tržišta, zapošljavajući preko 3000 ljudi.

Za kompaniju radi od 2005. godine dosledno implementirajući strategiju digitalnog marketinga i e-trgovine. Karijeru je započeo u Srbiji gradeći najveći internet portal u Srbiji „blic.rs“. Od 2012. godine bio je jedan od lidera procesa digitalne transformacije Ringier Axel Springer Media AG grupe u centralno-istočnoj Evropi. Od 2015. godine je i izvršni direktor kompanije Ringier Axel Springer Polska i član Izvršnog odbora.

Prve godine angažovanja u Poljskoj, njegova fokusna oblast su bili digitalni vertikalni poslovi i e-trgovina gde je uspešno doveo Business Insider na poljsko tržište, pokrenuo NOIZZ iz Poljske na 6 drugih tržišta i uveo pridruženo poslovanje e-trgovine.

Februara 2016. imenovan je za člana Ringier Axel Springer Leadership Team-a, gde je odgovoran za poslovanje digitalnih medija u centralno-istočnoj Evropi. Od 2020. ko-upravlja portalom Onet.pl i drugim članovma portfolija Ringier Axel Springer Polska.

Jovan Protić je diplomirao na Univerzitetu u Beogradu i završio Exec MBA na Univerzitetu u Šefildu. U privatnom životu strastveni je ljubitelj odbojke na pesku. Živi u Varšavi.

Dunja Majstorović
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/dunja-majstorovic.png
Cybersecurity Professional for Cloud and Network Security, Siemens Energy Serbia

Započela je svoju karijeru kao asistent na Računarskom fakultetu, u oblasti računarskih mreža. Svoj prvi posao u Cybersecurityy-ju dobila zahvaljujući tipičnom HR pitanju „gde sebe vidiš za pet godina?“, na šta je odgovorila – u security-ju. To je bila pozicija specijaliste u Telenor Common Operation-u, gde se svakodnevno suočavala kako sa bezbednosnim izazovima (čitaj: hakerskim napadima) tako i sa operativnim problemima. Dunja je ubrzo unapređena u menadžera, pri čemu su joj poverena nova zaduženja u svojoj oblasti: izgradnja SOC-a (Security Operations Center), stvaranje novih security servisa, uspostavljanje i testiranje polisa i procedura, upravljanje tenderima, projektima, revizorskim aktivnostima…

Danas radi kao ekspert za klaud i mrežnu bezbednost u Siemens Energy-ju, a istovremeno je i menadžer Energy-jevog Cybersecurity haba u Beogradu. Osim posla je čest gost konferencija i panela na temu informacione bezbednosti, jer, kako kaže „što je više rasprostranjena svest o tome, to je moj svakodnevni posao borbe sa sajber pretnjama lakši“.

Daniela Andrović
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/danijela-androvic-1.png
Viši savetnik za bezbednost IKT sistema, RATEL

Daniela Andrović je viši savetnik za bezbednost IKT sistema u Nacionalnom CERT-u u Regulatornoj agenciji za elektronske komunikacije i poštanske usluge – RATEL, sa više od 15 godina bogatog radnog iskustva u oblasti informacionih tehnologija. Bila je angažovana u procesu uspostavljanja nacionalnog CERT-a Republike Srbije, implementaciji virtuelne platforme za simulaciju sajber napada i autor je Modela Akta o bezbednosti. Angažovana je na teorijskim i tehničkim obukama za javni sektor i predavač je na master studijama Master 4.0 Univerziteta u Beogradu – ETF/FON. Bavila se razvojem softvera na projektu ISDACON – Informacionom sistemu za koordinaciju razvojne pomoći u Republici Srbiji, razvijenom za potrebe Ministarstva za evropske integracije. Ona takođe ima i međunarodno radno iskustvo iz Međunarodnog krivičnog suda za bivšu Jugoslaviju u Hagu.

Daniela je diplomirani inženjer informacionih sistema sa master radom iz oblasti sajber kriminala. Njeno područje interesovanja usredsređeno je na informacionu bezbednost, sajber kriminal, pravne i tehničke aspekte digitalne forenzike, javno-privatno partnerstvo, kao i jačanje veština iz oblasti informacione bezbednosti putem transfera znanja.

Igor Spasić
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Igor-Spasic.jpg
Solution architect

O učesniku

Igor Spasić se više od dve decenije profesionalno bavi razvojem i arhitekturom softverskih rešenja. Imao je prilike da radi u različitim poslovnim okruženjima i industrijama, koristeći raznolika tehnološka rešenja. Zagovornik je otvorenog koda i podataka. Uporedo sa profesionalnim angažovanjem bavi se edukacijom, predavanjima i radionicama. U slobodno vreme diskutuje o dometima tehnologija.

LinkedIn: Igor Spasić

Sanja Lalević
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Sanja-Lalevic.jpg
Meta Lead Serbia | Httpool 

Baveći se marketingom više od 20 godina, Sanja je svoje iskustvo gradila kako u medijima tako i u agencijskom svetu, najduže u agenciji Direct Media gde je vodila sektor digitalnih medija.

Trenutno je Meta Lead za Srbiju u okviru Httpoola, zvaničnog predstavnika Meta-a za Balkan, pružajući podršku celokupnom tržištu oglašivača na platformama ove kompanije.

Svoj doprinos razvoju marketinga u digitalnom okruženju daje i aktivnim učešćem u radu strukovnih udruženja. Od 2017. godine je na poziciji Predsednika Skupštine IAB Srbija, a ujedno je i na čelu IAB Komiteta za istraživanja.

Sanja je predavač na Fakultetu za medije i komunikacije, na departmanu za digitalni marketing.

Gostovala je kao predavač po pozivu na Ekonomskom fakultetu i Fakultetu organizacionih nauka Univerziteta u Beogradu i Fakultetu dramskih umetnosti Univerziteta umetnosti u Beogradu.

Vladimir Zarić
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Vladimir-Zaric.jpg
Account Director, Four Dots

Vladimir Zarić je digitalni direktor sa preko 20 godina regionalnog i globalnog profesionalnog iskustva u različitim vertikalama i industrijama. Posvećen je i strastven u razvoju i implementaciji izazovnih i kompleksnih projekata digitalnog marketinga, ispunjavanju poslovnih ciljeva i postizanju zadovoljstva korisnika.+

Orijentisan ka  rezultatima sa velikim profesionalnim znanjem i iskustvom u radu sa različitim granama industrije. Radio na preko 500 digitalnih projekata koji uključuju svetski poznate brendove i korporacije, medijske kuće, oglašivačke agencije i startape. Dobitnik je brojnih nagrada i priznanja na festivalima i takmičenjima u zemlji i inostanstvu.

Stručno se usavršavo na The IDM Instutute, London, UK, gde je završio specijalističke postdiplomske studije iz oblasti digitalnog marketinga. Dugi niz godina radi kao edukator iz oblasti digitalnih komunikacija i digitalnog marketinga.

Marko Carević
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/03/carevic.jpg
COO & acting CEO, Ananas E-commerce

Završio master studije na Elektrotehničkom fakultetu Univerziteta u Beogradu u oblasti telekomunikacija.

Marko ima dugogodišnje iskustvo u razvoju proizvoda, kao i bankarskom i finansijskom sektoru. Bio je deo dva moderna startap bankarska projekta kao jedan od najvažnijih članova tima, zaduženog za celokupni razvoj biznisa.

U svojoj karijeri nalazio se na različitim pozicijama u oblasti marketinga, odnosa sa potrošačima i razvoja proizvoda. Za sebe kaže da je pasionirani timski igrač, lider kome je razvoj tima jedan od najvažnijih KPI, fokusiran i analitičan, izrazite veštine donošenja odluka i motivisan kompleksnim izazovima koje treba prevazići.

Ivan Rečević
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/ivan-recevic.png
Gaia Consulting, MarTech konsultant

Prati (IT, analitika, tehnologija, marketing/oglašavanje, kanali) trendove i voli sve što vole mladi. Od lokalnog i regionalnog korporativnog menadžera, preko preduzetnika i konsultanta, do povratka u globalne korporativne strukture kroz 20 godina karijere.

Predavač na Fakultetu  za medije i komunikacije na predmetima „Merenje učinka digitalnih kampanja“ i „Big data”.

Moto: cena svetla je manja od troška tame (A.C.Nilsen)

Lazar Džamić
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Lazar-Dzamic.jpg
kreativni strateg, predavač

JAHAČI MARKETING APOKALIPSE – Etički izazovi modernog marketinga

Tema predavanja

Moderni marketing stručnjaci se sve više suočavaju s pitanjem ne da li nešto mogu da urade, već da li treba. Tehnologija im omogućava sve više toga što mogu, što pokazuje svet oko nas. Izazovi modernog biznisa su sve više etički, sve manje stručni.

O učesniku

Lazar Džamić je predavač na katedri za Digitalni marketing na Fakultetu za medije i komunikaciju u Beogradu (FMK) i na Business School Lausanne (BSL).

Lazar je bivši Head of Brand Planning u Guglovom kreativnom ‘think tank’-u ZOO u Londonu, gde je osnovao tim za brend strategiju i uveo u industriju, po prvi put u svetu, novu funkciju Creative Data Scientist. Pre Gugla, Lazar je obavljao funkcije direktora za strategiju u nekoliko londonskih kreativnih agencija i bio je jedan od prvih digitalnih stratega u Britaniji.

Nakon povratka iz Londona, Lazar je jedan od najtraženijih domaćih trenera za digitalnu marketing transformaciju, sarađujući sa nekim od najvećih domaćih i regionalnih kompanija kao što su Telenor, Merkator, Adidas, Erste Banka i drugi. Bivši je član Kreativnog saveta predsednice Vlade republike Srbije, pomagao je u aspektima razvoja srpskih kreativnih sektora, i bivši konsultant za kreativne industrije Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Predavač je na marketing modulu regionalne PwC Mini MBA akademije, bivši novinar, saradnik Gardijana i hit autor u Srbiji. Redovan je predavač i govornik na domaćim i svetskim konferencijama na temu digitalnog marketinga i brend pripovedanja.

Njegovu poslednju knjigu, The Definitive Guide to Strategic Content Marketing, objavio je londonski Kogan Page u julu 2018.

LinkedIn: Lazar Džamić

Vojislav Perić
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Vojislav-Peric-DIDS.jpg
SupremeNexus

Vojislav Perić je master grafički inženjer, kreator sadržaja na internetu i zaljubljenik u gejming kulturu. Svoj YouTube kanal, koji prati preko 450.000 ljudi, pokrenuo je 2013. godine. Dobitnik je nagrade za najboljeg strimera na Balkan Tube Festivalu 2015.

Slobodan Marković
https://dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/slobodan-markovic-dids-2019.png

Slobodan Marković radi kao digitalni savetnik u Programu Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) u Srbiji. Već 20 godina aktivno učestvuje u zastupanju i formulisanju IKT politika u Srbiji. Pre angažmana u UNDP, radio je u Registru nacionalnog internet domena Srbije (RNIDS) kao savetnik za IKT politiku i odnose sa internet zajednicom. Između 2014. i 2017. bio je član Multistakeholder Advisory Group (MAG), koja savetuje Generalnog sekretara UN o održavanju svetskog Foruma o upravljanju internetom (IGF). U periodu od 2008. do 2012. bio je specijalni savetnik ministarke u Ministarstvu telekomunikacija i informacionog društva, gde je učestvovao u donošenju niza propisa iz oblasti telekomunikacija, e-uprave i e-poslovanja. Godine 2010. uručena mu je nagrada “e-Trgovina award“ za decenijski doprinos razvoju e-poslovanja u Srbiji.

Metaklinika
https://dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/metaklinika.png
Dizajn studio

Počeli smo 2007. godine kao samostalni studio koji su osnovali Nenad Trifunović i Lazar Bodroža. Iskustvo koje smo stekli u umetničkoj i komercijalnoj sferi, omogućilo nam je saradnju sa širokim spektrom potpuno različitih klijenata. Naša široka mreža saradnika nam omogućava da radimo na projektima različitog obima. Radimo zajedno kako bismo pomogli našim klijentima da napreduju, izgradnjom njihovog brenda i pomeranjem njihovih granica. Znamo dizajn i njegovu svrhu. Razumemo tržište i sve njegove aspekte.