ДИДС 2017 открио тајне интернет претрага

Први дан осме годишње конференције ДИДС 2017, у организацији Фондације „Регистар националног интернет домена Србије“ (РНИДС), био је посвећен разоткривању тајни претраживачке интернет машинерије, која се најчешће поистовећује са Гуглом. Слоган овогодишњег ДИДС-а био је „Тајне интернет претрага: Тражи, Нађи, Посети“, а целодневни програм 7. марта пратило је преко 400 посетилаца у сали, као и преко 5.600 гледалаца интернет преноса из београдског хотела „Metropol Palace“.

У првом сегменту програма, под називом „Из угла Гугла“, публици се обратио Гари Ијеш (Gary Illyes), аналитичар вебмастер трендова у компанији Google Inc. Из вишегодишњег искуства развијања органског претраживања и интернационализације услуга овог гиганта ИКТ индустрије, Ијеш је истакао да је Гуглов циљ да корисницима широм света приказује за њих најрелевантнији садржај, у складу са њиховом локацијом, а то је најчешће садржај на локалном језику. На пример, кориснику који претражује Интернет из Србије биће понуђени садржаји из Србије, то јест претежно сајтови на нацоналним доменима .RS и .СРБ. „Како би се постигла што већа прецизност и ефикасност у интернет претраживању, Гугл прати најважније сигнале рангирања, као што су кључне речи, употребљени језик или тренутно рангирање интернет странице. Међутим, немогуће је креирати сталну листу параметара који у свакој прилици на исти начин утичу на резултате претрага, јер они зависе од случаја до случаја“, нагласио је том приликом Ијеш.

Програм ДИДС 2017

09:15
Регистрација посетилаца
10:00
БЛОК 1:
Из угла Гугла

Уводне речи:

 

Уводно предавање:

Гари Ијеш
аналитичар webmaster трендова, Google Inc.

ГУГЛ И ИНТЕРНАЦИОНАЛИЗАЦИЈА
Дубљи поглед у Гуглове алгоритме за интернационализацију и геотаргетирање, ефеката које оне имају на кориснике и како на њих може да се утиче.

Снимак 1. блока:

11:15
Кафе пауза
11:40
БЛОК 2:
Нађи ме лако

Уводно предавање:

Лазар Џамић
креативни стратег, Србија

Уводно предавање: КАКО БИТИ НАЂЕН У СВЕТУ ЛАКОГ ИГНОРИСАЊА
Огласи више нису довољни. Да би вас људи нашли, морате да им будете пред очима када им треба, са оним што им треба. Модерни маркетинг је „Moments Marketing“. То је данас више од пуких резултата претраживања. То су данас и брендирани садржаји. Предавање говори о том простору и тим аспектима храњења претраживачке машине.

Панел дискусија:

Deus ex machina или “Бог из машине” служи како би увео у причу страни елемент и променио ток приче.

У случају Интернета, претраживачка машина је свеприсутна и укључена у сваки део наших живота, и свакако нам није страни елемент. Оно шта нас занима је како та машина функционише и како утиче на наше приче или животе. Како машина није страни елемент (ако се односимо на прави начин) занима ли вас како функционише? Како можете утицати на њен рад и како тумачити информације које нам долазе? Како на људски начин причати са машином и у исто време причати са људима?

Модератор: Иван Речевић, консултант и Google Partners тренер, Gaia Consulting, Србија

 

Снимак 2. блока:

13:50
Кафе пауза
14:15
БЛОК 3:
Прави примери интернет присуства

Успешни сајтови, портали и онлајн пројекти на националним интернет доменима .RS и .СРБ.

Модератор: Радомир Лале Марковић, суоснивач и директор, TAG Media, Србија

ПРВИ ДЕО

Финалисти РНИДС-овог Конкурса „Прави примери интернет присуства“:

 

Добитник Посебног признања које је РНИДС доделио на избору PC Press Top 50 за 2016:

ДРУГИ ДЕО

 

Снимак 3. блока:

15:30
Коктел

Учесници ДИДС 2017

Гари Ијеш

Гари Ијеш

аналитичар webmaster трендова, Google Inc.
Лазар Џамић

Лазар Џамић

креативни стратег, предавач

Мирослав Варга

Мирослав Варга

стручњак за контролу Google AdWords кампања, Escape, Хрватска
Јелена Радовановић

Јелена Радовановић

интернет предузетница и креатор веб садржаја, wwwrite.rs, Србија
Радомир Баста

Радомир Баста

директор и водећи SEO стратег, Four Dots, Србија
Супер школа

Супер школа

superskola.rs
Benchmark

Benchmark

benchmark.rs
Градња

Градња

gradnja.rs
Aлибрис

Aлибрис

alibris.rs
Радомир Лале Марковић

Радомир Лале Марковић

суоснивач и директор, ТАГ медиа
Гари Ијеш
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Gary_Illyes.jpg
Уводни предавач за Блок 1

Гари Ијеш се бави анализом трендова међу вебмастерима. Његова мисија је да помогне власницима веб сајтова да праве фантастичне сајтове како би корисницима пружили квалитетније искуство претраге. Гари обрађује велике количине података у потрази за начинима да унапреди претрагу Интернета. Када то не ради, онда доприноси Гугловом блогу „Webmaster Central”, а помаже и корисницима Гуглових форума за вебмастере да отклањају проблеме са својим сајтовима.

Пре него што се прикључио Гуглу 2011. Гари је предавао на тему онлајн новинарства у Румунији и иностранству. Радио је као технички саветник за неколико веома познатих медијских кућа, а слободно време је проводио по онлајн форумима, пружајући помоћ власницима веб сајтова који су имали проблеме са претрагом веба или вести. Студирао је информатику на Универзитету у Фениксу, а диплому из журналистике стекао је у школи новинарства „Ади Ендре” у Румунији.

Лазар Џамић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2022/02/Lazar-Dzamic.jpg
креативни стратег, предавач

ЈАХАЧИ МАРКЕТИНГ АПОКАЛИПСЕ – Етички изазови модерног маркетинга

Тема предавања

Модерни маркетинг стручњаци се све више суочавају с питањем не да ли нешто могу да ураде, већ да ли треба. Технологија им омогућава све више тога што могу, што показује свет око нас. Изазови модерног бизниса су све више етички, све мање стручни.

О учеснику

Лазар Џамић је предавач на катедри за Дигитални маркетинг на Факултету за медије и комуникацију у Београду (ФМК) и на Business School Lausanne (BSL).

Лазар је бивши Head of Brand Planning у Гугловом креативном ‘think tank’-у ZOO у Лондону, где је основао тим за бренд стратегију и увео у индустрију, по први пут у свету, нову функцију Creative Data Scientist. Пре Гугла, Лазар је обављао функције директора за стратегију у неколико лондонских креативних агенција и био је један од првих дигиталних стратега у Британији.

Након повратка из Лондона, Лазар је један од најтраженијих домаћих тренера за дигиталну маркетинг трансформацију, сарађујући са неким од највећих домаћих и регионалних компанија као што су Теленор, Меркатор, Адидас, Ерсте Банка и други. Бивши је члан Креативног савета председнице Владе републике Србије, помагао је у аспектима развоја српских креативних сектора, и бивши консултант за креативне индустрије Европске банке за обнову и развој (EBRD). Предавач је на маркетинг модулу регионалне PwC Mini MBA академије, бивши новинар, сарадник Гардијана и хит аутор у Србији. Редован је предавач и говорник на домаћим и светским конференцијама на тему дигиталног маркетинга и бренд приповедања.

Његову последњу књигу, The Definitive Guide to Strategic Content Marketing, објавио је лондонски Kogan Page у јулу 2018.

LinkedIn: Лазар Џамић

Мирослав Варга
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Miroslav_Varga.jpg
Блок 2

Мирослав Варга један је од неколицине Google AdWords сертификованих тренера у Google Adriatics регији. Има искуства са стотинама AdWords кампања и сертификовани је Google AdWords individual и носилац GAIQ сертификата. Апсолвирао је на две постдипломске студије и консултант је у „Escapе“, предузећу које је Google AdWords Premier Partner, Google Analytics Certified Partner и Data Studio Certified Partner.

Јелена Радовановић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Jelena_Radovanovic.jpg
Блок 2

Јелена Радовановић је домаћој јавности најпре позната као аутор блога „Може и овако“, који је примарно намењен веб писцима (фриленсерима) и блогерима. По образовању професор француског језика, крајем 2011. се заљубила у интернет маркетинг и маркетинг садржајем. Радила је као фриленс креатор веб садржаја, а затим на партнерским и самосталним онлајн пројектима. Од средине 2016. се бави и обучавањем будућих веб писаца као суоснивач пројекта wwwrite.rs.

Радомир Баста
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/Radomir_Basta.jpg
Блок 2

Радомир Баста је директор и водећи SEO стратег у агенцији „Four Dots“, као и суоснивач и product architect маркетинг алата dibz.me, base.me и reportz.io. Чест је учесник и панелиста локалних и регионалних интернет маркетинг конференција, као и редовни предавач за SEO модул на Digital Marketing институту у Београду.



Преузмите презeнтацију учесника
Супер школа
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/superskola.jpg
Блок 3
  • Адреса: superskola.rs
  • Представник: Ненад Радоичић

Сајт „СуперШкола“ је намењен ђацима од 5. до 8. разреда за лакше и квалитетније учење од куће. Садржи око 700 видео лекција из 4 предмета, 1500 поступно решених задатака, 1300 питања у тестовима знања, консултацију са наставницима „СуперШколе“ и још много тога.

Benchmark
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/benchmark.jpg
Блок 3

„Benchmark“ је најпопуларнији ИКТ медиј у Србији, који на дневном нивоу информише, едукује и саветује посетиоце кроз мноштво садржаја, из свих области ИТ индустрије и телекомуникација. Основна идеја је да свако може да пронађе информацију за себе, сходно својим интересовањима, потребама и нивоу знања.

Градња
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/gradnja.jpg
Блок 3

„Градња“ је замишљен као портал на коме стручна јавност и сви заинтересовани могу, на једном месту, да се информишу о новостима из света грађевинарства, архитектуре и дизајна.

Београдска филхармонија
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/bf.jpg
Блок 3

Сајт Београдске филхармоније један је од ретких сајтова на .СРБ домену, који жели да на што разноврснији начин корисницима приближи свет филхармоније и класичне музике, да им омогући да на што једноставнији начин дођу до информација о концертним дешавањима, као и могућност да купе улазнице.

Добитник Посебног признања које је РНИДС доделио на избору PC Press Top 50 за 2016.

Les petits
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/lespetits.jpg
Блок 3

Сајт је настао из чисте љубави према деци и дечијој моди. Замишљен као веб продавница доступна на целој територији Србије и у региону. Осим комерцијалног садржаја, на блогу могу да нађу и разноразне теме о деци уопште.

Финалиста РНИДС-овог Конкурса „Прави примери интернет присуства“.

Моја зубарка
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/mojazubarka.jpg
Блок 3

На сајту Стоматолошке ординације „Моја зубарка“ могу да се заказују термини интервенција и постављају питања у вези са стоматолошким проблемима. Пацијенти се охрабрују да користе веб сајт, тако што добијају попуст од 10% за онлајн заказивање и бесплатан први преглед.

Финалиста РНИДС-овог Конкурса „Прави примери интернет присуства“.

Погледајте: domen.rs/zubarka-na-internetu

Aлибрис
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/alibris.jpg
Блок 3

Сајт Књиговодствене агенције „Алибрис“ посетиоцима пружа бесплатно саветовање и подршку у примени прописа који се односе на њихово пословање. Ажуран бесплатан садржај на тему пореза, финансија и књиговодства објављује се редовно на блогу, а постоји и онлајн интеракција са посетиоцима сајта кроз питања и одговоре.

Финалиста РНИДС-овог Конкурса „Прави примери интернет присуства“.

Погледајте: domen.rs/knjigovodja-na-internet

Радомир Лале Марковић
https://arhiva.dids.rs/wp-content/uploads/2017/12/radomir_lale_markovic.jpg
Модератор Блока 2

Радомир Марковић је суоснивач и директор агенције „ТАГ медиа“, настале из „ИТ ТВ продукције“, независне продукцијске куће основане 2003. Као магистар телевизијске и видео продукције са преко 20 година искуства, Лале Марковић је дугогодишњи водитељ и уредник популарне телевизијске емисије „еТВ“, која доноси најновије вести са ИТ тржишта, а од прошле године је аутор емисије „еЈутро“, најгледаније ИТ емисије на нашим просторима.

Паралелно са ТВ активностима, уређује и liveTV портал, прву интернет телевизију у Србији. Члан је Српске асоцијације менаџера и Америчке привредне коморе у Србији.

Будимо у контакту

Ако желите да примате информације из РНИДС-а, пријавите се на нашу е-листу!